{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.432 visninger | Oprettet:

Fastgørelse af varmeskjold {{forumTopicSubject}}

Det varmeskjold der sidder bag forhjulene ca midt under bilen, sidder monteret med nogle plastikclips og nu er de (formentlig) knækket/smæltet. Det er tredje gang på 6 år det skal monteres igen med nye clips, Toyota tager ikke penge for at montere det men det er stadig irriterende... Især fordi at det lyder som om bilen er ved at falde fra hinanden når skjoldet hopper rundt på røret smiley
Kan man bore 4 små huller i bunden af bilen så man kan skrue skjoldet fast? Evt med nogle gummiafstandsklodser så det ikke rasler mod bunden af bilen? Er det no Go eller kan det lade sig gøre hvis man får noget antirust sprayet på hullerne, eller vil det ruste der hvor gevindet på skruerne løber ind?
Er det overhovedet lovligt/synsbart at bore i bunden af bilen? Eller skal jeg bare svinge forbi Toyota og så håbe det holder længere denne gang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fastgørelse af varmeskjold
  • #1   25. sep 2018 Kan du du evt ikke få de klips i jern ?. du kan godt bore hullet men pas på der ikke lægger en ledning over hvor du bore hullet.

• #2   25. sep 2018 Er det det om udstødningen eller op imod bunden af bilen?
    Sandsynligvis er det jern klips og skjoldet er noget aluminium i en tykkelse imellem sølvpapir og bølgepap.
    Problemet er at i vores danske klima, der får jernklipsene salt og tærer, men det er ikke problemet, for de holder som regel.
    Derimod tærer skjoldet, pga. galvanisk tæring, da jern og alu ikke arbejder godt sammen og derfor får man et helt perfekt hul på størrelse med en 5er, som sjovt nok er den samme størrelse de jernklips har, som får aluen til at smuldre.
    Få evt. mekanikeren til at sætte et tyndt stykke plastik imellem, fra eksempelvis låget fra en slikbøtte, det burde få det til at holde lidt længere tid i det mindste.

• #3   25. sep 2018 Ja det er det op mod bunden af bilen, løfter den op senere i dag og ser om jeg kan finde på noget smart, og ser om skjoldet er væk i hullerne, ellers smider jeg den bare til Toyota... De har ikke taget penge for det de sidste 2 gange men det er lidt belastende, især hvis man er på ferie eller sådan noget for det lyder som om bilen er ved at rasle fra hinanden smiley

• #4   26. sep 2018 Alternativt så kan du jo smide det skjold ad H til...

Jeg har mødt rigtig mange biler som slet ikke har haft de skjold på i årevis..

Selvfølgelig bør man nok lige overveje det hvis det er et skjold lige over katalysator, men er det længere bagud, var jeg nok ligeglad.

• #5   26. sep 2018 Havde bilen på lift i dag, det sidder over bart rør (mellem bagpoten og forbro) så valgte at pille det af, der sad nogle tværbjælker som måtte af midlertidigt for at få det ned smiley

Kommentér på:
Fastgørelse af varmeskjold

Annonce