{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.380 visninger | Oprettet:

Pris på udskiftning af kobling og svinghjul {{forumTopicSubject}}

Min lille UP har kørt 4.000 km. og er købt som ny august 2015.

Jeg sendte den på autoriseret Volkswagen værksted og bilen kørte fint. Den skulle blot til sit årlige service. Jeg bad om at de skulle kigge på koblingen om den var for stram. De sagde at den var OK.

Vi får bilen tilbage og nu skulle alt være kigget efter. Den begynder hurtigt at lugte brændt og igår kunne den så pludselig ikke køre.

Den er blevet transporteret til værksted. Og jeg har fået at vide at kobling er gået og svinghjul skal skiftes. Prisen herfor er knap 16.000 kr. Værkstedet kan i øvrigt ikke garantere at koblingen ikke går igen om 3 år efter at den har kørt kun yderligere 4.000 km Dvs. Volkswagen producerer biler hvor det koster alene i koblingsforbrug 4 kr. pr. kørt kilometer.

Kan nogle hjælpe mig med at vurdere om jeg har fat i et Volkswagen værksted, hvor jeg skal passe på såvel pris og kvalitet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på udskiftning af kobling og svinghjul
  • #1   26. sep 2018 få den skiftet ved en uautoriseret ?

    og tvivler da på du behøver få skiftet svinghjul, den har trods alt kun kørt 4000 km smiley kør til den lokale og få en snak smiley


  • #2   26. sep 2018 Men igen - jeg vil rigtigt gerne vide 1) er prien på knap 16.000 kr rigtig 2) er det rigtigt at UP har en svag kobling, som går ofte...?

  • #3   26. sep 2018 Altså skal ikke kunne sige hvor besværligt det er at hive ned på sådan en så prisen er vel reel nok. Altså hvis du kører meget by kørsel osv slider det jo en del,. Men det handler meget om køre stil smiley

  • #4   26. sep 2018 Hos VW er prisen nok rigtigt nok, når det originale stumper.

    Nu kender jeg ikke lige up særligt godt, men hvis koblingen er med kabel for aktivering, lyder det som om VW har fejljusteret den.

    Hvor mange km har bilen totalt har kørt?


  • #5   26. sep 2018 Synes det lyder dyrt, og hvis de ikke har skildt den ad endnu. Så gætter de på at svinghjul er dårlig.
    Men koblingerne på de årgange er ikke ret gode, der er kommet opdaterede versioner af dem flere gange. Fordi de har fundet ud af de har været for dårlige.
    Min fars blev skiftet ved 24000 km fordi den ikke koblede ordentlig ud. Så der var ikke brug for nyt svinghjul.
    Men 4000 km lyder godt nok heller ikke af meget, lyder næsten som om der er blevet filet lidt for meget på den smiley
    Har oplevet en gammel dame ødelage en kobling på en ny up, på ca. 50 km. Hun var ikke vant til at køre med manuel gear smiley


  • #6   26. sep 2018 Man kan sagtens slide en kobling ned på 4.000 km men samme kobling kan sagtens holde 4.000.000, det kommer an på hvordan man kører bilen, det samme gælder bremser, dæk osv smiley
    4000 km er dog ingen ting, og selv ældre mennesker eller unge piger der lige har fået kørekort, som filer kobling som en besat bør få langt mere end 4000 km ud af en kobling smiley


  • #7   26. sep 2018 syntes mere der kan være tale om fabrik fejl der opdaget for sent dog burde der være taget mere hånd om dig da du 1. gang var inde med bilen til service

  • #8   26. sep 2018 Du skulle overveje at tage det offentlige og leje en bil de få dage du bruger den. 4000km på 3år så kan det vist være ligemeget med en bil

  • #9   26. sep 2018 Det kan diskuteres hvorvidt det er rimeligt at en kobling bliver slidt op så hurtigt, men med hensyn til prisen så ville jeg ikke tøve med at tage båden over til Tyskland og så få det lavet dernede. Jeg fik en gang dødsdømt kobling + svinghjul på en A3 med automatgear, og det ville også koste ca 16.000 at få skiftet herhjemme. Jeg fik det lavet på et uautoriseret værksted i Hamborg for imellem 7-8.000 kr.

  • #10   26. sep 2018 3,6km om dagen, så er der vidst ikke behov for en bil. smiley
    16.000kr er skudt langt over mål, jeg kan lave den for det halve. smiley


  • #11   26. sep 2018 Det er godt nok en høj pris de kommer med..
    Bilen er ikke det værd fra ny .??.
    Det kan gøres meget billigere.


  • #12   27. sep 2018 Du lægger for stor betydning i det, at de ikke vil garantere for, at den holder længere. Det betyder blot, at de ikke vil GARANTERE det - men de har helt sikkert en klar FORVENTNING om, at den holder langt længere end det.

    Det lyder noget dyrt at få skiftet. Prøv at få et tilbud fra et uautoriseret værksted eller noget. Quickpot har et prisestimat på under 7.000 ifølge hjemmesiden - prøv at ringe til dem.


  • #13   29. sep 2018 Nu er det altså ikke fordi biler er bygget til slet ikke at køre så det er jo lige før at den nok er gået i stykker af aldrig at blive brugt, ellers er den blevet filet sønder og sammen.

  • #14   29. sep 2018 http://www.youtube.com/watch?v=3O8D2PdML0s sådan kan man hurtig ødelægge en kobling.. håber det er det rigtige link

Kommentér på:
Pris på udskiftning af kobling og svinghjul

Annonce