{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Urolig tomgang ved kold motor /A80 TDI {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg har importeret en Audi 80, B4, 1.9 TDI fra Tyskland i April. Den er begyndt at gå uroligt i tomgang når den er kold (ca. under 10 grader) og det er tilsyneladende ikke gløderørene den er galt med (som ellers ville være meget oplagt).
Og så har jeg oplevet 4 gange indenfor de sidste par måneder at motoren er gået ud:

3 af gangene ved jævn hastighed (motoren går ud, den gule lampe for motorforvarmer lyser, efterfølgende symbolet med en motor og ”Check” og til sidst olietrykslampen, hvorefter motoren kan trækkes i gang igen (ca. 5-10 sek. efter, så jeg nåede kun ca. 20 km/t ned i hastighed før den var i gang igen).

Derudover har jeg oplevet at den gik ud da jeg ventede i kø for at kunne køre ind i en rundkørsel. Der gik også ca. 5-10 sekunder før den kunne startes igen.

Bilen var boxtunet da jeg hentede den og nu har jeg pillet boxen ud fordi jeg måske håbede at det kunne have noget med den at gøre, men den falder stadig i omdrejninger (med en frekvens på 1-2 sekunder) når den er kold og står i tomgang.

Nogen gode råd eller erfaringer?

Pfh tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urolig tomgang ved kold motor /A80 TDI
Kommentér på:
Urolig tomgang ved kold motor /A80 TDI

Annonce