{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

21" på Citroën {{forumTopicSubject}}

Hej.
Kan nogen af jer hjælpe her...
Jeg har fundet et sæt super fede 9x21" til min nye (2019) Citroën C4 SpaceTourer.
Forhandlerne jeg har talt med, er splittede i spørgsmålet. Kommentarer som:
"Der har aldrig været 21" på en Citroën før", til "Jo det kan lade sig gøre så længe boltafstand er hjemme og dækkets højde minimeres".
Tallene på bordet og til spørgsmålet:
Citroën C4 Spacetourer.
Krydsmål 5x108 ET 47 Centerhul 65,1

Soleil Lxm1 Dull Black 9x21" alufælge.
Krydsmål 5x108 ET 40 Centerhul 63,3

Krydsmål, bolte og ET målet er iorden.
Men kan en 9" bred fælg være der og endnu vigtigere kan jeg monterer fælgen (centerhul 63,3 på bilen med centerhul 65,1).

Hjælp og input modtages meget gerne:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  21" på Citroën
  • #1   9. okt 2018 Som jeg forstår det, er fælgens centerhul mindre bilens, hvordan vil du presse et mindre hul, indover et større ?
    Omvendt kunne lade sig gøre


  • #2   9. okt 2018 Tror det kommer til at se voldsomt dumt ud, med 21tommer på sådan en bil

  • #3   9. okt 2018 Enig, centerhullet udelukker det.

    Derudover skal rullediameteren holdes indenfor 5% af originalen

    Bredden kan sikkert ikke øges ret meget, hvor meget er en chance at tage med risiko for at det ikke fungerer.

    Men som sagt, de ønskede fælge passer ikke på din bil, så du må finde nogle andre


  • #4   9. okt 2018 Tak for svar.

    Forhandleren mente at man godt kunne "slå" fælgen ind over hullet, da det er få mm. i forskel.
    Vi er enige om, at med en centreringsring, vil det kunne lade sig gøre at få fælgen på med større centerhul end bilen.


  • #5   9. okt 2018 Du kan ikke slå noget som helst. Selv på mm mål kan en fælg gro fast bare med ir og snavs at du skal banke dem af. Og 2 mm er meget vi snakker tolerancer i 0.x mm

  • #6   9. okt 2018 Ningo, der er vi helt enige, var også lidt overrasket over at en forhandler ville foreslå dette. Man får jo aldrig fælgen af igen:-)

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   9. okt 2018 Tror du skal finde en ny forhandler, hvis han tror at man kan "Slå" den fælg på!
    Det er ikke lavet af pap.

    Men som de andre også har skrevet, så er det no go, og tror desuden også at 21" vil være ret voldsomt til en "lille" c4


  • #8   9. okt 2018 Plus 9 "fælg er 2,5cm breder på både yder og inder side, tvivler på du har plads til en 5cm breder fælg hvertfald i for.

  • #9   9. okt 2018 Du kan altid prøve at smide dine fælg-data ind i willtheyfit.com og se hvordan det ser ud.
    Og derefter mål efter om de rent faktisk kan være der

    Som du kan se på billedet, så kræver det mindst 25mm mere på indersiden af fælgen, og 39mm på ydersiden. Så ud fra det, så tvivler jeg faktisk på det overhovedet kan lade sig gøre. For ikke at tale om du skal have EKSTREMT lavprofil dæk på som sikkert ødelægger al komfort.


    profilbillede
  • #10   9. okt 2018 Du kan får centerhullet borret op hos en fælg opretning eller noget tænker jeg? Hvis det kan lade sig gøre med den fælg

  • #11   9. okt 2018 Fælgen skal vel også af et par gange årligt til bremse service? Eller det er måske kun mig der servicere/smører bremserne smiley

  • #12   9. okt 2018 Har du nogensinde prøver fragte familien rundt i en bil med lad od blot sige 19” eller 20” hjul? Går udfra det er som familie container en sådan minibus er købt.
    21” vil være yderst ukomfortabelt, oven i hatten har sådan en bus langt fra dæk op til skærm kanterne. Med mindre den også sænkes kraftigt kommer det til se yderst konisk ud. 21” vil have så lav en profil at alt vil ridse dine fælge om der så er en skrå / buet kant i en rundkørsel.
    Ideen med 21” er rent blær nede på grillen, men bilen vil ikke længere hverken køre godt eller behageligt. Oven i hatten koster ordentlige dæk en formue.
    Skal du have så store hjul så find et sted der har pasnings garanti på hvad du køber.



  • #14   9. okt 2018 Ja stop! smiley Jeg har 18" på vores, og det kan lige gå an, ville ihvertfald ikke gå højere op i størrelse. Vil sige at 17" nok er det perfekte valg til den bil, da det jo er en familie vogn, med fokus på komfort.
    Desuden er prisen jo høj på fælgene, og gode dæk i 21" koster en bondegård. Din diesel regning vil også stige betragteligt, og familien vil bumpe rundt på bagsædet smiley Brede dæk har også en træls tendens til at 'finde' spor 7 vejen, virkelig belastende at køre med.
    Evt få den sænket - det vil se godt ud.


  • #15   9. okt 2018 En C4 Space Tourer er født med 205/60/16
    Hvis dækket på 21" fælgen skal være lovlig skal det være noget der ligner 235/25/21...


  • #17   10. okt 2018 Lige for at gøre det klart, jeg er til store fælge...
    Jeg kører med 20" på min cabriolet, der har gevindundervogn så de passer på mm. rundt i skærmkassen.
    Nogen af jer skriver at en C4 Spacetourer er lille? Den har enorme skærmkasser og er i dens klasse for 7-personers biler, den største.
    Jeg har 19" på nu, det er OVERHOVEDET ikke ukomfortabelt. Men de ser bare så små ud i en kæmpe skærmkasse og der er 8cm. frihøjde fra dæk til skærm.


    profilbillede
  • #18   10. okt 2018 Når du kender dine 19" så kan du måle dig frem til om der er plads til en bredere fælg. Hvis de er samme bredde er der ingen problemer (forudsat at et og rullediameteren er den samme)
    Så mangler du blot at finde et sæt med rette hul


  • #19   16. okt 2018 Hvis du ikke kan have bredere end 9" så skal du da slet ikke have 21" fælg

    Plus at du skal have sænket bilen da det vil se tåbeligt ud ellers

    Det skal jo også passe sammen
    Her er min Insignia med 11x20 i bag og 10x20 i for

    Det andet kommer til at ligne at den køre på stylter


    profilbillede
  • #21   16. okt 2018 Er tæt på 100% sikker på der er plads ind af, som du kan se på billedet vil fælgen stikke længere ud end den nuværendende, men der må du lige måle om der er plads.

    profilbillede
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #22   17. okt 2018 Bare på med dem, hvis du mener det vil passe til.
    Mht bredden, så går der lidt for meget mode i kilometer bredde fælge, til almindelige fesne familiebiler.
    Jeg kører med 8,5" på bmw'en og den kan squ knap smide hjulene rundt i vådt føre.


Kommentér på:
21" på Citroën

Annonce