{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Skoda Octavia 2005 drypper olie fra toppen af motoren {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med en Octavia 1,6 fra 2005.
Den drypper olie fra toppen af motoren.

I første omgang var jeg sikker på det var ventildæksel pakning, men den er skiftet. Det samme er bundkar pakningen da den også dryppede lidt derfra.

Der er dog ingen af delene der har hjulpet, det drypper stadigvæk. Jeg kan se nede fra, at det kommer fra venstre side af toppen, altså i gearkasse siden.

Er der nogle af jer der har haft samme problem, eller har en ide om hvad det kan være på sådan en bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Octavia 2005 drypper olie fra toppen af motoren
  • #1   10. okt 2018 Det nytter jo ik at skifte ting når du ik er sikker på hvor kilden er fra;)...
    Har skildt mere ad end blot at lyse med en lommelygte . Det kan jo være mange steder fra..


  • #2   10. okt 2018 Ventildæksel pakning skulle skiftes af anden grund, derfor blev den skiftet smiley
    Og jeg var sikker på at olie kom fra bundkarret, da jeg kunne se olien boble lidt i samlingen mellem bundkar og blok, derfor fik den ny pakning.

    Det kunne jo godt være, at der var nogle der kendte til, at der var nogle svage punkter et sted på sådan en motor.


  • #3   10. okt 2018 Lyder til det er pakdåsen (simmerring) bag svinghjulet der er gået.på den måde du beskriver det på. Det den der sider på kromtappen. og er det den skal du have gearkassen af og kobling/svinghjul for at skiftet den.

  • #4   10. okt 2018 Som freew siger... den kan skulle skiftes men selvf bør du undersøge grundigt om det kommer derfra.. evt skift kobling når du er derinde hvis den er slidt.

  • #5   10. okt 2018 Jeg har tænkt det samme? men jeg kan se olien hænger oppe på de manifolds bolte som sidder til venstre på motoren nedefra. Syntes ikke at svinghjul eller gearkasse er fedtet ind i olie, kigge ind i svinghjul/gearkasse da jeg havde bundkar af

  • #6   10. okt 2018 Vask det rent .. kør nogle ture tjek igen..

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #7   10. okt 2018 Hvis olie påfyldningen er af den type hvor det er et plasticrør, der er skruet i ventildækslet med en o-ring imellem, så har de mange gange det med at fedte med olien, på de VAG motore

Kommentér på:
Skoda Octavia 2005 drypper olie fra toppen af motoren

Annonce