{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.447 visninger | Oprettet:

DSG 7 TRINS tør kobling klonk lyd {{forumTopicSubject}}

Hey bg.

Min golf 7 dsg dq200
Har en klonk lyd fra gearkassen i mode P når den er kold og fremprovokeres ved lidt gas og slip igen op til 1200 og ned til tomgang igen (vippen med gasen)
Når bilen er varm siger den intet.

Nogen der har oplevet eller hørt om sådan noget?

VW kan ikke høre en skid den er helt normal siger de. På trods af video optagelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG 7 TRINS tør kobling klonk lyd
  • #1   12. okt 2018 Fik du skiftet koblingerne, som du snakkede om i dit sidste indlæg?

    Men den lyd du hører kan være mange ting, f.eks. klapren fra svinghjulet.


  • #2   12. okt 2018 Nej de ville ikke skifte dem det er brugtvogns garanti, og vw lukkede i som en østers lige så snart jeg nævnte at FDM er inde over.

  • #3   12. okt 2018 Har du da garanti på bilen endnu? Hvis det er tilfældet, så kan de jo ikke bare nægte at udføre reparationen.

  • #4   12. okt 2018 DSG7 DQ200 er bare et lorte automatgear. Der er mange som kæmpe med div. problemer med DSG7, også den dag i dag på helt nye biler. Du kan jo evt. læse denne tråd fra Vagcars.dk http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621
    Ja der er andre, som har oplevet klonk lyd, prøv bare og søg DSG 7 dq200 kobling klonk lyd på google.dk så vælter det frem med resultater.
    Håber du for det dækket af brugtvogns garanti. VW er røv og nøgler, når de siger, at det er helt normalt med klonk. Igen er du ikke den eneste der oplever det ved VW, der er mange andre, som også er blevet afvist af VW.


  • #5   12. okt 2018 Mine svigerforældre har fået skiftet 2 sæt koblinger på deres Golf fra 2013, begge gange har VW ydet 100 % kulance. Det er selvfølgelig ærgerligt at bilen skal på værksted, men de har oplevet rigtig god service ifm. garantisager. De fik også gratis lånebil perioden.

  • #6   12. okt 2018 VW dækker ikke denne reparation da bilen er købt af brugtbil forhandler og fra 2014, 190,000 km de ville slet ikke hjælpe lige så snart FDM blev sagt. Selvom det er brugtvogns forhandleren der skal betale. Vw vil vist ikke have FDM roder for meget rundt i DSG problemer fornemmer jeg. Surt at kæmpe med det. 2 dage efter vi hentede bilen stod mechatronic af og er blevet skiftet, og så begynder jeg at finde ud af hvor meget lort der står om DQ200 KASSEN!

  • martin s
    martin s Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   12. okt 2018 Hej MX
    Prøv at kontakte Dansk Bilservice i Farum de har samarbejde med Hollandske TVS engineering som har stor viden om DSG m.m , det kan jo være de kan hjælpe dig ...just my 2 cent


  • #8   12. okt 2018 Dækker din garanti fra brugtvognsforhandleren ikke?

  • #9   12. okt 2018 Han vil ikke dække han siger det slid. Selvom der er formodnings regl de første 6 måneder. Jeg kommer kommer til at kæmpe for det i bil klage nævnet hvilket er en ret lang proces, men vil vinde den. Lige pt prøver han at trække den i langdrag desværre.

  • #10   13. okt 2018 Prøv at kontakte www.bilklage.dk og forklar dem dig problem. Og sig til forhandleren at du har kontaktet ankenævnet

Kommentér på:
DSG 7 TRINS tør kobling klonk lyd

Annonce