{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Tilmeldt:
16. okt 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Kølervæske i kabine {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgallerister,

Jeg har de seneste dage oplevet at min Toyota Starlet EP70 årg. 1986 (1,0 hatchback) lækker kølervæske i kabinen i passagersiden. Jeg har løbende hældt væske på da bilen blev varm og har senere drænet mere end 2 liter væske fra bunden af bilen. Det kommer drypvis men rimelig konstant når jeg kører. Har fået følgende bud som mulig årsag: Utæthed i varmeanlæg eller defekt toppakning. Jeg synes jeg kan fornemme en lillebitte smule olie i vandet som ellers er helt brunt. Jeg ved ikke om det kan svare sig, at gøre noget og hvor svært det i så fald vil være. Jeg er meget uerfaren når det kommer til at skrue i biler, men har skruet lidt i mc'er. Håber nogen kan sige at de kender til problemet og evt. kan fortælle mig om det kan svare sig at gøre noget, eller evt. kan hjælpe mig med at lave det mod betaling (bilen befinder sig i Århus N). Jeg har forsøgt at komme ind til det ret store hvide plastik-anlæg som jeg tænker er kilden til væsken og varmeapparatet, men uden større held. Hvor meget plastikpanel er det evt. nødvendigt at tage af? Jeg kan ikke se nogen tegn på lækage i motorrummet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølervæske i kabine
  • #1   16. okt 2018 Elementet i dit varmeapparat er utæt.

    Skift det.

    Find guide eller video om det på youtube f.eks.

    Ellers køber du bare en værkstedsmanual - der er det også beskrevet.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.880
    #2   16. okt 2018 Som sagt er varme elementet blevet utæt og skal skiftes. Køb evt en reperationshåndbog

  • #3   16. okt 2018 få lavet en test af luften i kølervandbeholderen. sådan en co2 tester kan du købe til få penge evt i Biltema. for vis du har en dårlig toppakning og den sætter tryk i dit kølevand. så kan det også være med til at dit varmeelement er gået til. og så vis du sætter nyt i og du stadig køre med tryk i vandet pga dårlig topstykke eller toppakning. så kan det nye varmeelement også springe/gå til igen. så få tjekket det først med din toppakning om den er røgen.

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   16. okt 2018 Tak for hjælpen

Kommentér på:
Kølervæske i kabine

Annonce