{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Vw polo 1,3GT, går ujævnt i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Igår havde jeg karburatoren afmonteret, og skilt ad, for at rense den, og skifte flange mellem manifold og karburator (for at løse problem med falsk luft, urolig tomgang og ringe moment ved lave omdrejninger). Jeg checkede selvfølgelig alle vakuumslanger samtidig. Da jeg kom til slangen som går fra pulldowndåsen, direkte ind i spjældet, undrede jeg mig. Der sad en slags restrictorer inde i slangen. Jeg fik dem ud med et stykke svejsetråd, og kunne se det lignede en dyse, altså en dims der skal begrænse luftstrømmen. Den var dog stoppet til, så der overhovedet ingen gennemgang var. Pulldowndåsen er af den type, hvor der kun er en studs på. Motoren er en 1,3GT med motorkode GK. Nu har jeg samlet det hele igen, og sat et nyt stykke slange på, mellem pulldowndåsen og studsen på spjældet. Hvad er idéen med den restrictor mon og hvorfor er den der? Den kører meget bedre nu, men har stadig lidt urolig tomgang (800-1100rpm), og hvis den ikke får en del gas når man sætter igang, går den ud. Jeg er sikker på at det ikke er vakuum eller karburator det er galt med, da det er checket og stillet efter alle kunstens regler. Derfor mistænker jeg rotor og fordelerdæksel for at være synderen. Tændkabler og tændrør er helt nye. Hvad mener i kan være problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vw polo 1,3GT, går ujævnt i tomgang
  • #1   30. nov 2006 PRÆCIS det samme fandt jeg i slangen til min pulldowndåse, og jeg fattede heller ikke hvad den skulle gøre godt for, for der er IKKE gennemgang i den dyse-lignende ting. Jeg smed en ny dåse på med en ny slange og så virkede det! Det problem jeg havde, var noget dårligt/gammel karburatorsprit jeg havde brugt, men det var lyserødt så det var nemt at finde alle de steder det havde snærklet sig hen og så var det bare med at rense og så nyt og ordenligt karburatorsprit så var jeg kørende igen.

• #2   30. nov 2006 Okay! Havde du samme problemer med din motorgang? Løste det dit problem at skifte dåsen og slangen? For pulldowndåsens funktion er vel at styre chokerspjældet, eller har den også noget med tomgangen at gøre? tak for svar =)

Kommentér på:
Vw polo 1,3GT, går ujævnt i tomgang

Annonce