Vw polo 1,3GT, går ujævnt i tomgang {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Igår havde jeg karburatoren afmonteret, og skilt ad, for at rense den, og skifte flange mellem manifold og karburator (for at løse problem med falsk luft, urolig tomgang og ringe moment ved lave omdrejninger). Jeg checkede selvfølgelig alle vakuumslanger samtidig. Da jeg kom til slangen som går fra pulldowndåsen, direkte ind i spjældet, undrede jeg mig. Der sad en slags restrictorer inde i slangen. Jeg fik dem ud med et stykke svejsetråd, og kunne se det lignede en dyse, altså en dims der skal begrænse luftstrømmen. Den var dog stoppet til, så der overhovedet ingen gennemgang var. Pulldowndåsen er af den type, hvor der kun er en studs på. Motoren er en 1,3GT med motorkode GK. Nu har jeg samlet det hele igen, og sat et nyt stykke slange på, mellem pulldowndåsen og studsen på spjældet. Hvad er idéen med den restrictor mon og hvorfor er den der? Den kører meget bedre nu, men har stadig lidt urolig tomgang (800-1100rpm), og hvis den ikke får en del gas når man sætter igang, går den ud. Jeg er sikker på at det ikke er vakuum eller karburator det er galt med, da det er checket og stillet efter alle kunstens regler. Derfor mistænker jeg rotor og fordelerdæksel for at være synderen. Tændkabler og tændrør er helt nye. Hvad mener i kan være problemet?
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.810
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Vw polo 1,3GT, går ujævnt i tomgang