{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af golf gte
  • #1   18. okt 2018 deter jo en hybrid, så ja, det kan den sagtens

    men du bør nok få installeret en lader der hvor du bor eller lig, der er jo ikke meget fidus i hybrid hvis du ikke bruger funktionen... hvis det ikke kan lade sig gøre køb en GTI eller GTD smiley


  • #2   18. okt 2018 Har strøm foran mit rækkehus
    Bare ikke sikkert jeg kan holde der hver dag
    Vi har ikke faste pladser


  • #3   18. okt 2018 Kan ikke se ideen i en opladnings hybrid som denne.
    Kører i praksis måske 30 km på en opladning. Så som miljø venlig elbil ? Jeg siger nej.
    Den er tungere end en alm Golf, bagagerummet er skrumpet en del.

    Har en masse fint følende og måske skrøbeligt ikke gennemprøvet elektronik
    Kan blive en dyr fornøjelse som brugt, VAG er jo ikke de mest rundhåndede til løse deres kunders problemer.


  • #5   18. okt 2018 Ja Toyota's million gear er frygteligt
    Det gider jeg heller ikke


  • #6   18. okt 2018 Jeg er imponeret over min. Jeg pendler 140km om dagen, hvor jeg kan lade hjemme og på jobbet. De første 30-35km på motorvej er ren EL, og først derefter tændes benzinmotoren. Kører ca. 36,5kml i snit.

    Kører man i hybrid er den ikke imponerende ift. brændstoføkonomi.


  • #7   19. okt 2018 som der bliver sagt så kan du køre normalt uden el, så er det bare en kedelig 150HK overvægtig golf, som er en del sløver end en normal 150HK golf, så det er der ikke nogen ide i, så hvis ikke du har mulighed for at lade den hver dag, og udnytte el delen, på den ene eller anden måde, så er det efter min mening den forkerte bil at vælge.

    og en side bemærkning, husk på at når den bliver over 6 år gammel, så bliver den en del svære at sælge igen, da der så kun er maks 2 års garanti tilbage på batterierne (da vw kun yder 8 års garanti på batterierne) og tror ikke der er mange der er interesseret i at købe den slags bil hvor de selv skal betale for batteri smiley


  • #9   19. okt 2018 Man skal satme spare mange brændstof kroner hvis man skal tjene de 100.000kr som et nyt batteri koster. Og batterilevetiden er beregnet til 8 år mener jeg

  • #10   20. okt 2018 Batterier dør jo ikke bare, og kan sagtens holde længere end 8 år.

    Jeg ser stadig ofte den første generation af Toyota Prius køre rundt, og den kom i 1997. Det samme gælder første generation af Honda Insight, som kom i 2000. Begge er hybridbiler med batterier.

    Batterierne mister dog kapacitet over tid, og hvordan man lader batteriet, og bruger batteriet, har indflydelse på det. Men selvom kapaciteten bliver reduceret, fungerer det jo stadig.

    Det kostede iøvrigt mig ca. 65 kr. at køre 68.000 km i Tesla'en i de lidt over 3 år jeg havde den. Besparelsen i brændstof vil sagtens kunne betale et nyt batteri - også selvom det skulle stå af efter 8 år når garantien ophører.


  • #11   20. okt 2018 Batteri til en primus koster så kun 12.000kr hvor ved du fra om ik de har fået skiftet dem som stadig kører rundt. Ifølge diverse bilmagasiner så holder primus batteriet til 150.000km kørsel. Hvis man sparer kr. 60.000 I brændstof på en golf gte over 8 år.. så ryger det sig da hurtigt hvis nyt batteri herefter koster 100.000 lange. For slet ikke at tale om teknikken i bilen der kan gå itu.. 3 koblinger 2 gearkasser osv som skal arb sammen. Og så har jeg en da været large ik at regne kWh timer fra.

  • #12   20. okt 2018 Køber man en brugt gte burde man helt sikkert min. Få en serviceaftale med i købet og noget forsikring mod defekter. For at modvirke dyre værkstedsregninger

  • #14   20. okt 2018 Har vist kun en dsg gearkasse

  • #15   20. okt 2018 Anden_

    Jeg kender flere Prius ejere som har kørt langt over 150.000 km uden problemer, og uden batteriskifte.

    Der kører jo også Tesla rundt med over 300.000 km på tælleren på det samme batteri, rekorden er vist på knap 700.000 km indtil videre.


Kommentér på:
Køb af golf gte

Annonce