{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Passat 1,9 TDI 2005 3b6 sætter ud under kørsel! {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens

Sidder lidt og håber der er nogen der kan hjælpe mig videre eller give et praj om hvad min Passat kan fejle.
Vi starter lige fra en ende med symptomerne på bilen:

Svært ved at starte - i starten viste det sig ved at man nogle gange skulle bruge 3-4-5 forsøg på at få startet bilen, især når den havde stået ukørt i +10 timer. Hvis jeg blot havde 3-4 stop rundt inden for rimelig tid, var den bedre til at starte. Dette blev gradvist værre og man kunne holde div. steder og bruge 7-8-9+ forsøg på at starte den. Til sidst så mange forsøg at batteriet blev kørt dødt. Anyway, lidt dieselstart på og den kunne køre igen. Det skal lige nævnes at den blev kørt tør for brændstof en dag også! Symptomerne var der dog både før og efter, men blev muligvis værre gradvist efter dette var sket.
Til sidst ender det med at bilen kunne finde på at sætte ud under kørsel, hvor batterilampen lyser i bilen og servo og alt el slår fra. Herefter er den meget svær at starte igen og i nogle tilfælde sker det ikke før batteriet er kørt fladt pga. startforsøg. Det skete gentagne gange og jeg så mig nødsaget til at få den på værksted. Her skiftede man generator og ledningsnet til dyserne, uden nogen forbedring. Den gør det stadig. Husk, lidt dieselstart i indsugningen, og den springer igang. Jeg fik den hjem og startet og det ser ud til at hvis man holder den oppe i omdrejninger kan den lige holdes igang. Når man kommer ned i omdrejninger i f.eks tomgang, så sætter den ud.

Jeg har undersøgt emnet ret grundigt og troede at det kunne være en relæ-fejl (relæ 219 der styrer brændstofpumpen og meget andet). Den blev skiftet uden det hjalp. Jeg har nu tjekket brændstofpumpen i tanken og mistænker den for ikke at gør sit arb- ordentligt. Tror der er luft i systemet. Skal der mon en vakumtest til eller en voltmeter til stikket på den og se om den er ok der? Denn bliver ihvertfald aktiveret ved tænding. Lyder godt nok lidt harsk, men den får vel strøm? Har linket til en lydfil her: https://streamable.com/thosx

og et billedet af satanen er vedhæftet.

Hvad vil I tro det er? Så vidt jeg kan se kan det være pakninger dyserne og o-ringe, defekt pumpe i tanken og så har defekt bundstykke i tændingslåsen været nævnt. Hvad er jeres bud?





Kommentarer på:  Passat 1,9 TDI 2005 3b6 sætter ud under kørsel!
  • #1   19. okt 2018 Ville få tjekket om dieselpumpen leverer det den skal, især trykket.
    Er dit dieselfilter okay, ikke det dyreste at skifte.
    Pumpen skal selvfølgelig have en god forbindelse skal testes med prøvelampe eller lign.
    Men et rimelig godt gæt vil være at din dieselpumpe er træt.


  • #2   19. okt 2018 Tak for svar Torpedo tror også det er der jeg er henne af. Glemte at nævne dieselfilter er tjekket og ser fint ud. Må lige give pumpen et vakum tjek og en på prøvelampen

  • #3   19. okt 2018 tjek din tandem pumpe ud.tandem pumpen er den der laver vacum og som også er en diesel pumpen.og den sidder i enden af topstykket vis den er dårlig,så løber dieselen tilbage i tanke når den står stille lidt tid. og så går den ud nogen gange når du starter den ind til den har diesel igen, og når den er helt slidt op så vil den døje med at starte hele tiden som du beskriver.og tjek samtidig din envejs ventil om den virker.

  • #4   19. okt 2018 Fedt, tak for responsen Freeway. Jeg er nogenlunde med på hvordan jeg tjekker pumpen i tanken, men hvordan tjekker jeg om tandempumpen er færdig og envejsventilen? Er ikke så erfaren med denne her fejlsøgning

Kommentér på:
Passat 1,9 TDI 2005 3b6 sætter ud under kørsel!

Annonce