{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

retrofitte elektrisk håndbremse {{forumTopicSubject}}

Hej folkes jeg har et projekt hvor jeg roder lidt med om det kan lade sige gøre at smide en elektrisk håndbremse i en 308er fra 15 frem for den traditionelle håndbremse der er styret af kabler, jeg ved godt at der er nogle ulemper ved at have det ene frem for det andet men jeg ønsker alligevel at prøve det nu hvor jeg har delene til det, derfor frabedes dumme kommentarer.


Mit spørgsmål er i forhold til at trække ledningerne fra caliper til instrument bræt og til betjening af træk af håndbremsen, styres den af en form af ECU?
kunne forstille mig at der sidder en sensor på den nuværende håndbremse som aktivere lyset i instrument brættet hvis den håndbremsen aktiveres, skal den blot kobles op til betjeningsanordningen i stedet også trække lidt kabler fra sikringsboksen til kaliber så kaliperne har konstant strøm også selv om bilen er slukket, herefter skal der vel bare trækkes lidt kabler der aktivere og deaktivere den elektriske bremse som føres fra kontakten til kaliperen, er det så nemt eller skal der mere til, er klar på lidt udfordring så kom gerne med lidt ideer da bilen blot står og støver af da det som sagt er et projekt jeg bygger på i fritiden.

"skal lige nævnes at selve han stikket på caliperen har 4 udgange som stikben"


kan slet ikke finde noget på nettet udover hi spec brakes sælger noget aftermarket fit som styres med en ecu, men det gider jeg ikke og rode med.

håber på at høre fra jer (Y)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  retrofitte elektrisk håndbremse
  • #1   21. okt 2018 Måske du kan få nogle tegninger over systemet hos Peugeot, for det er jo standard monteret i højere udstyrsvarianter

  • #2   21. okt 2018 Tror du får problemer til syn da det er en konstruktiv ændring af bilen. Bilen er typegodkendt med alm p bremse og ikke elektronisk.

  • #3   22. okt 2018 Men 308 har elektrisk P-bremse i de højere udstyrstrin smiley
    Jeg ved dog ikke hvor let en ombygning det er, for midterkonsol osv må jo også være anderledes smiley


  • #4   22. okt 2018 Jeg prøver at få fat i et ledningsdiagram til at guide mig frem, mht syn så betyder det ikke noget så længe jeg kan få systemet godkendt igennem et autoriseret værksted er det ikke noget problem har jeg fået oplyst af min lokale synsmand, alt kommer til at kunne ligne de højere udstyr varianter, hvor det er den originale kontakt og konsol der blive monteret smiley

  • #5   23. okt 2018 Du går til en hugger der har en bil som din, men med elektrisk P bremse som udstyr, og så flår du alt det ud af den der har med håndbremsen at gøre (ledninger, kontakter og plastik mm.) og så monterer du det bare omvendt af hvordan du pillede det ud af huggerbilen smiley
    Så længe det kan fåes som ekstra udstyr, så bør det ikke være et problem at få godkendt, bare det virker efter hensigten som fra fabrikken.

    Har selv været igang med at eftermontere både xenon og lygtejustering (og lygtevasker) på min e46er og sågar 4x elruder, istedetfor kun de 2 forreste.
    Det er lidt en udfordring, men har man en bil at skrue det af og ved det er samme bil, så kan man få alle de beslag og ledninger og stik, som kan være et helvede at finde ud af hvor de skal gå til og sidde fast osv smiley


  • #6   23. okt 2018 Præcis det var også tanken jeg fik, har allerede fået smidt led på hele fronten med højderegulering samt en GTI kofanger den vej, men de biler der ude ved ophuggeren er nærmest rippede, har været 2-3 steder i Jylland og kigge smiley

  • #7   23. okt 2018 Har indtil videre kun kaliberne med motor samt kontakter til styring og selve konsollen, mangler bare ledningsnettet og evt styrebokse

  • #8   23. okt 2018 er ret sikker på at det er ret godt integreret i ABS styringen, da det på mange biler er ABS/bremsestyringen der går ind og laver en kontrolleret 4 hjuls opbremsning hvis man trykker/trækker i p-bremse kontakten under kørsel.

Kommentér på:
retrofitte elektrisk håndbremse

Annonce