{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Mikkel M
Mikkel M
Tilmeldt:
10. okt 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Rattet sidder skævt {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri
Købte en gammel VW polo her for nogle uger siden, men rattet sider meget skævt. Kan selvfølgelig godt leve med det, men er det noget man selv kan ordne, eller skal man til mekaniker? (og hvor meget koster det måske?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rattet sidder skævt
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #1   26. okt 2018 Det kommer an på om det bare er pga rattet er sat skævt på, eller om den har ramt en kantsten og røget ud af sporing (Ting kan bukke) Og så kan rattet også sidde skævt

  • #3   26. okt 2018 Vicky:
    Rattet bliver IKKE skævt af en sporing, og bliver heller ikke lige igen af det!


  • #5   26. okt 2018 Jeg gentager rattet bliver IKKE skævt af en sporing!

    Vicky:
    Er du fuld lige nu, for så skal du ikke drikke mere idag?


  • #7   26. okt 2018 Jeg er tordnende beruset lige nu, men det ændrer ikke på mit udsagn.
    Du må lære at udtrykke dig på korrekt vis hvis du skal debattere her.

    Rattet er måske ikke centreret rigtigt, det kan en sporing ændre på, men det kan ikke ændre på et skævt rat.


  • #9   26. okt 2018 Luk selv roen hvis ikke du kan finde ud af at opføre dig ordentligt.
    Få opdateret din staveplade og kom videre, gider da ikke høre på dine postulater her.


  • #10   26. okt 2018 umiddelbart, vil jeg rette hjulene ret frem, pille midterklappen af, løsne møtrikken, rykke rattet op, dreje det lidt, og så samle skidtet igen.. Hvis ikke den trækker til en af siderne ved ligeudkørsel, er din sporing rimelig ok.. spar pengene og gør det selv..

  • #12   26. okt 2018 Mikkel M:
    Hvis dit rat er skævt må du tage ved det og trække det ud hvor det er skævt, så kan det blive lige.

    Er det ude af center kan du få den sporet eller afmontere rattet og sætte det på så det er lige igen.


  • #14   26. okt 2018 Man kan med målebånd godt være heldig at ramme en rimelig sporing, ellers koster det ret hurtigt et sæt fordæk, træls.
    Ødelagde da nogen fine vinterdæk sidste sæson, så i det tilfælde havde 600 været godt givet ud, men sådan er det jo nogen gange.


  • #16   26. okt 2018 Easy er du tilbage med dit pige navn?


  • #17   26. okt 2018 Er lige nu i tvivl om at hash skal lovliggøres i Dk, må tænke lidt mere.

    Forstår ikke hvordan deletede medlemmer kan komme ind igen, fusker de med personnumre eller hvad?


  • #19   26. okt 2018 Taler slet ikke med dig.............

  • #21   26. okt 2018 Hvis 4hjulsudmåling (som ikke er det samme som gammeldags sporring), ikke laves ordenligt kan rat godt kommer ude af center. Men normalt for man netop udmålt bilen for at komme det til livs.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #23   26. okt 2018 Hvis man ikke får låst rattet fast, så kan man let komme til at få drejet på det, når man ligger under bilen og roder med sporingen, så en justering kan let få rattet til at blive skævt.. Præcis som Vicky og MAVR skriver..

  • #25   26. okt 2018 Fik sporet min bil flere gange hvor rattet sad skævt efter sporing var problemet væk.. Jeg har også tit oplevet at rattet blev skæv efter hvor bilen blev sporet med f.eks 16 tommer fælge på og når man sætter 14 tommer så kan ratter sidde skævt og mekanikeren har bekræftet at det er ret normalt når man skiftee hjul??

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #26   26. okt 2018 Burde ikke komme af at skifte hjul, det har jeg i hvert fald aldrig oplevet, da geometrien burde forblive den samme. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det på de 200+ biler jeg har skiftet på, eller mine 10-15 egne, som nok alle har haft 3-4 forskellige sæt efter humør

  • #27   26. okt 2018 #26 jeg har oplevet det både hjulskift fra 16 til 14 og 15 til 14 :s begge gange fra sommer til vinterdæk. Altså alu til stålfælge.. Synes også det er mærkeligt men det er sket et par gange. Rattet bliver dog lige igen når jeg sætter mine alufælge på igen haha

  • #28   26. okt 2018 hvis bilen ellers kan køre lige ud, og ikke bærer præg af unormalt slid på dækkene, så er det bare af med rattet, og på igen som du vil have det. Det tager ingen tid, og du kan finde hjælp til det på youtube..... SKÅÅÅLLLL......

  • #29   26. okt 2018 Det irriterer mig ikke det er bare en lille smule.. Man bliver hurtig vant til det smiley

  • #31   26. okt 2018 Har oplevet det hvert sæson med samme bil :s mærkeligt alligevel

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #35   26. okt 2018 i_ipek
    Troede at du havde lært at din Getz er lidt underlig ind imellem smiley
    Det må være den eneste forklaring på problemet.
    Men ja, man vænner sig virkelig hurtigt til at rattet er skævt, jeg kørte med det i lang tid, da jeg havde haft mit af, og ikke sat det helt korrekt..
    Da jeg endelig fik det sat korrekt, så sad det "forkert" i forhold til måden jeg plejede at holde på rattet ;D


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #39   26. okt 2018 For satan jeg skal stoppe med at ryge hash, det her blev sku forvirrende. Altså et skævt rat skal skiftes ud med et lige rat, og DEREFTER sporer man bilen så rattet er centreret og alt kører lige ud!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fuck da, for helvede hvor svært kan det være at forstå??? Jeg er så skæv at jeg nok ikke engang skulle gå tur med hunden, men jeg fattede da pointen??Fuck det og skål gutter, HUSK tuborg er ikke en øl, men bare rester fra carlsbergs lokummer smiley smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #42   26. okt 2018 Jeg skal nok tie stille smiley Men så må du heller ikke sige til nogen at det var mig der sked i håndvasken på lokummet....!!!!! smiley

  • #46   26. okt 2018 potato eller potato..
    vi andre mister sgu også sporingen indimellem, på Long John Silver på vej hjem fra byen.. Rattet (INFO: kaldes et styr på en cykel), kan også være blevet skævt på vej hjem, men den retter man jo bare med et vrid på øjemål og så afsted igen..
    kort sagt, lad os nu holde os til hvad indlægget drejer sig om, uden at komme med alt muligt plidderpladder..


  • #47   27. okt 2018 Hvis begge sporstænger har været skiftet kan det sagtens være at der hvor de har sporet bilen ikke har taget hensyn til rattes stilling og gjort så den står skæv i forhold til lige ud kørsel det er sjældent man afmontere et rat idag det var mere i vores unge dage hvor vi ville køre med et eller andet fancy læderrat eller trærat vi skiftede rat at det kunne komme til at sidde skævt på

Kommentér på:
Rattet sidder skævt

Annonce