{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæktrykstabel pr bilmærke
  • #1   26. okt 2018 www.lufttryk.dk

dette er vist det nærmeste man kommer det

• #2   26. okt 2018 Hvad skal du bruge det til? Det står jo på hver bil og ingen modeller kører med samme dæktryk smiley

• #3   26. okt 2018 #1 tja.... det kan jo slåes op, men jeg har ikke ret stabilt net i garagen.

#2 Jeg sætter tit dæk på fælge for folk, uden at deres bil er hos mig, så kunne det være rart at lige kunne kigge på en liste ved dækmaskinerne, for korrekt oppumpning. Men det står ikke på alle biler.

• #4   26. okt 2018 Arh ja det kan jeg godt se smiley Har endnu ikke mødt en bil der ikke har haft lufttrykket stående til std monteringen smiley

• #5   27. okt 2018 Urealistisk ønske...

For det første, så aner du ikke, om de vil køre med tom, eller fuldt læsset bil.
    For det andet, så hjælper det ikke, at du ved, at en eller anden bil angivet til f.eks. 2,1 bar på standard, lad os sige 195/65-15 dæk, hvis du står med 225/40-18 i hånden...
    For det tredige, så kræver det, at hjulene bliver sat korrekt for og bag, som ikke sikkert kommer til at ske. Hvis du giver højere tryk til baghjul, men vedkommende vælger at rotere dem og bytte for og bag ved montering, har du spildt din tid.

Så giv dem bare et ca. tryk, så må de sgu overleve at justere trykket selv bagefter...

• #6   27. okt 2018 Jeg ville give dem som grundregel 2.0 eller 2.1 bar dette er et gængs gennemsnit af de fleste standard monterede dæk

• #7   27. okt 2018 #5

-for det første- jeg vil pumpe dækkene som standard, jeg ved eksempel at min egen bil vil have 2,2 foran ved normal og 2,0 til 2,5 alt efter læsset bagi. så den får 2,2 på alle hjul. Det er jo en afvejning. Men så kan jeg jo fortælle ham hvis dæk der er monteret, at der er 2,2 i alle hjul, og også hvorfor jeg har valgt det.

-for det andet- jeg gider ikke slåsse med brede lavprofil dæk, så jeg har ikke grund til en tabel der beskriver trykket ved unormale dækstørrelser.

-for det tredje- når jeg nu har fortalt "kunden" hvad der er pumpet i dækkene, kan vedkommende jo selv bestemme hvad han vil næste sæson, når de skal på igen. Personligt mærker jeg mine dæk op med hvor de har været monteret, så de kan komme på igen.

Nu har jeg haft dækmaskiner i nogle år, og jeg har tit manglet sådan en liste, så mit spørgsmål var ganske simpelt om nogen vidste om der fandtes sådan en liste, med almindelig dækmontering til almindelige folk.

Kommentér på:
dæktrykstabel pr bilmærke

Annonce