{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Forhøjet CO hjælp til tolkning af test {{forumTopicSubject}}

Hej
Min Berlingo 1,4i fra 99 er dumpet syn på forhøjet CO. Er der nogen der kan hjælpe med at tyde gastesten? Og hjælpe mig med at finde ud af hvad det kan skyldes.
Udstødningen er tæt og katalysatoren ser nyere ud.
Den giver en permanent fejlkode:
1156 Oxygen sensor short circuit to -ve or open circuit. Men jeg har lige skiftet sensoren. Vil undersøge ledningsnettet som det næste.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhøjet CO hjælp til tolkning af test
  • #1   2. nov 2018 Oxygen sensor er lambdasonden
    Og så længer der er fejl på det

    Så kan/vil der være fejl,som har/km have indvirkning på forureningen

    Så få først rettet den fejl, og se om forureningen ikke kommer på plads så


  • #2   2. nov 2018 den co er så høj, man slet ikke skulle tro der var kat på. Sikker på der ikke er total hul igennem ? smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   2. nov 2018 tjek stik: P1156 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)

  • #4   2. nov 2018 Var bilen rigtig gennemvarm.

    Har lige haft en gut men det samme i forhøjet tomgang, bare på en toyota.

    Fandt ud af at han kun havde kørt 300 meter ned af vejen til syn, så den når jo ikke at blive varm, og jeg lavede de øvrige ting, og kørte bilen rigtig varm.
    Til syn var den langt under i forhøjet tomgang, men man skal jo aldrig sige aldrig.
    Men prøvede synsmanden ikke mere end en gang og kørte han ikke en lille tur imellem test.

    Syntes selv det er sjældent at lambdaer og sensorer går i stykker.

    Der er tit andre årsager, man kan også prøve at måle temperaturen på katten, for at se om den virker korrekt.
    Men hvis det var katten, så ville den vel også vise andre fejl og ikke kun ved forhøjet tomgang.

    Og bank 2 er vel kun til forurenings kontrol og ikke melding til blandingen til motor.


  • #5   3. nov 2018 hvis der er fejl.på sonde 2.
    kan bilen køre i nødprogram.

    så køre den efter forudsat værdier, som gør at motor.køre feder blanding, for sikre motor ikke tager skade.
    og det er jo egentlig det, man ser på udskriften trådstarter har vist billede af.

    så før alle fejl er rettet og alt virker som det skal, kan man ikke fortage en 4 gas test rigtig


Kommentér på:
Forhøjet CO hjælp til tolkning af test

Annonce