{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.542 visninger | Oprettet:

Samuel  O
Samuel O
Tilmeldt:
13. nov 2018
Følger: 9 Emner: 4 Svar: 3

Generator lader ikke batteri {{forumTopicSubject}}

Hej,
I har sikkert haft det her spørgsmål tusinde gange, but here we go..
Min chevrolet matiz fra 2005 har en generator der ikke lader. Når bilen ikke er tændt måler batteriet Ca. 12,5 Volt. Når jeg starter den måler batteriet 10-11 Volt. Jeg tænker derfor at det er generatoren der skal udskiftes? Kan man måle om det evt. Kan være starteren, lade relæ eller andet? Eller er det højst sandsynligt generatoren?
Hvis jeg vælger selv at skifte generatoren kan det så passe at der kun er 2 ledninger? D+ og B+?
Mvh. Samuel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator lader ikke batteri
  • #1   13. nov 2018 det er generatoren det er galt med.
    måske er det lade relæet der stået af.

    men alt efter bil 8g opbygning af remtræk til generatoren.
    så er det lige ud af landevejen og skifte den

    husk frakobel batteriet under arbejdet


  • #2   13. nov 2018 Lige som der bliver sagt så det nok din generator der er slidt op i kul eller diodebroen er gået til. du kan tjekke din bro/'kul om det er det. da man i de fleste tilfælde kan købe sådan en ny og kun udskiftet den. Det noget billiger end at købe ny generator. Det har jeg gjort tit. så lang tid messing ringen bag ikke er slidt op. mener den de to kul køre på.

  • Samuel  O
    Samuel O Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 4 Svar: 3
    #3   13. nov 2018 Tak for svar!
    Jeg strammere lige tingene efter og lod mærke til at + på batteriet sad løs, så den strammede jeg og nu viser den igen 14,5 volt når der er Ca. 2000 omdrejninger!
    Kan det bare være det der har været problemet? ??


  • #4   13. nov 2018 Ja, det kan det sagtens. 14,5V er en fin ladespænding.

  • #5   13. nov 2018 Ja vis der er dårlig forbindels så kan det nemt være fejlen. Hvad lader den i tomgang nu ? Det skulle også gerne lægge på lidt over 14 volt.

Kommentér på:
Generator lader ikke batteri

Annonce