{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.663 visninger | Oprettet:

Michael T
Michael T
Tilmeldt:
17. nov 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Klik når jeg drejer nøglen {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en Seat Ibiza 1.6i fra 96.
Men har et problem, når jeg skal starte den så kommer den med sådan en klik lyd, når jeg drejer nøglen, og det er det eneste. Den starter nogen gange, og andre gange ikke. Hvad kan det være?


Kommentarer på:  Klik når jeg drejer nøglen
  • #1   17. nov 2018 Defekt bundstykke i din tændingslås.
    Byt til nyt, det er billigt og nemt, tog 10 min og kostede 150,- på min Toyota,


  • #3   17. nov 2018 vis du siger den klikker når du drejer nøglen og forsøger at starte. normalt er det ikke bundstykket der er slidt op. så det nok mere din starter der er færdig i starte relæet/start motor. Men tjek lige først om ledninger og stik til starteren er ok. er de det. så det nok ny starter du skal have på.

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   17. nov 2018 Ja den kommer kun med et klik. Men det er kun nogen gange den ikke vil starte.

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   17. nov 2018 Og er det svært at skifte starter motor/starter relæ?
    Er ikke så god til det med biler nemlig


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #6   17. nov 2018 Starter er noget af det lettere at skifte, men hvis man ikke ved hvordan, så ville jeg påstå at du burde ofre en timeløn, og sende den på værksted.
    De kan også sige om det er starteren, bundstyk, eller bare fladt batteri smiley


  • #7   17. nov 2018 Min golf gør det samme og der skulle være bundstykket... Jeg skal havde skiftet min men kan sku ikke finde delene smiley

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   17. nov 2018 Altså jeg har kigget lidt på youtube, og tror godt jeg kan skifte den selv, det ser nemt og lige til ud. Men hvad koster sådan en starter. Jeg ved at batteriet ikke er fladt/dødt

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #9   17. nov 2018 Starter koster normalt omkring 500-1500kr.
    Jeg kan ikke huske hvordan den sidder på dem, men hold øje med om den sidder sammen med motorophæng, hvis den gør det, så spørg for at få blokket motoren op inden, da det er svært at få den på plads igen smiley
    Ledningerne som sidder på starteren, skal du også huske, også rækkefølgen, nogen har em i flere lag, hvor det ikke er optimalt hvis man får byttet rundt smiley
    Og ikke mindst husk at pil strømmen helt fra, ellers kan du risikere at få dig et fint stød når du piller kablet af


  • #11   17. nov 2018 Du kan også have løse forbindelser ved batteri, starter, sten mellem motor og starter.
    Dit batteri kan sagtens være dårligt, men mindre du har fået det belastning testet.
    Og ellers har du fået flere gode bud.
    Personligt ville jeg teste batteri, og derefter prøve at sætte plus forbindelse direkte ved starteren, for at se om det evt. Kunne være en løs forbindelse ved den lille ledning eller evt. Bundstykke.
    Det er lidt vildt bare at skifte starteren som det første eller Bundstykke ved en fejlsøgning.
    Det nemmeste er at sætte en skruetrækker fra stikket ved den lille ledning over på den store på starteren, og se om det så fungerer.
    Bare husk at sætte bilen i frigear når du prøver.
    Og hvis det virker hver gang så må fejlen løses andetsteds.
    Har tit oplevet på folks biler at batterisko ikke er spændt ordentligt fast, og det kan give samme symptomer som du har
    Så start der.


  • #12   17. nov 2018 Det kan også være stelforbindelsen der driller. Det kan du nemt teste: Tag et solidt startkabel fra minus på batteri til et sted på motor eller gearkasse, hvor du forbinder til metallet.
    Vær opmærksom på, om der er nogle roterende dele når motoren starter, så du ikke får viklet kablet halvt ind i generator e.l.
    Hvis problemet forsvinder skal du "bare" have lavet en solid stelforbindelse.


  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   17. nov 2018 Hvordan laver jeg en stelforbindelse?

  • #14   17. nov 2018 Som beskrevet ovenfor til at teste.
    Permanent: Noget tykt sort kabel fra batteri / Karrosseri til et sted på motor eller gearkasse, hvor du kan bolte det forsvarligt fast.


  • #15   17. nov 2018 Og ikke mindst husk at pil strømmen helt fra, ellers kan du risikere at få dig et fint stød når du piller kablet af

    nej vel.. 12 volt får man vist ikke stød af..


  • #16   17. nov 2018 Da min bundstykket gik i stykker på min getz var det en anderledes problem smiley bilen kunne godt tænde og slukke uden problemer dog problemet var at da jeg havde slukket bilen og tog nøglen ud så kunne jeg stadig tænde for viskerne og blæseren smiley

  • #17   17. nov 2018 Søpropel.. bundstykket sælger selv t-svans... har du ovh researchet smiley

Kommentér på:
Klik når jeg drejer nøglen

Annonce