{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.078 visninger | Oprettet:

Suzuki Alto gearkasse larm (Fejlsøgning) {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!
Min kæreste og jeg købte for et stykke tid siden, en bil mere, til hende, Det blev en Suzuki Alto fra 2004 med en 1,1. (63hk)

MEN

Gearkassen larmer, måske i kan hjælpe med, hvad der kan være.

Den larmer mere, jo hurtigere gearne kører, 1 og 2. gear er værst.
Den larmer 'lidt' hvis man slipper koblingen, i frigear. (mens man holder stille)
Den larmer også hvis man trykker koblingen ned, mens du kører. (Altså f.eks ruller med 50km/t, og så træder koblingen ned.

Til gengæld, Hvis man ruller, som førnævnt, og sætter den i frigear, men holder koblingen nede, Forsvinder larmen (Det bliver ihvertfald så lavt, man ikke kan høre det, for vind/dækstøj)

Håber på i kan hjælpe


Kommentarer på:  Suzuki Alto gearkasse larm (Fejlsøgning)
  • #1   19. nov 2018 Gearkassen er slidt. Kendt problem.

  • #2   19. nov 2018 Det er et kendt problem, du kan tjek din lejere i gearkassen det er et kendt problem hos dem. Men ellers kan larmen også var en lejre i din generator de kan også svigte og lave de lyde du beskriver.

  • #3   19. nov 2018 Vil det i den situation være en mulighed at få lejerne i gearkassen skiftet?

    Kan se at man kan købe 'hugger gearkasser' Men bilen har kun gået 158k. Hvilket er 20k mere end den gennemsnitlige hugger gearkassen.

    Er der nogen der ved om det er en kæmpe opgave, kan det overhovedet betale sig, på en alto, der har gået så langt?


  • #4   19. nov 2018 Har også læst mig til, at det kan være motor montagerne, der kan være slidte, så motor/gearkasse, rør rammen, hvilket giver vibrationer....? Plausibelt?

  • #5   19. nov 2018 Lejer i gearkassen. Det er meget normalt på denne bil. Ud med gearkassen og skift lejerne

  • #6   19. nov 2018 Lejer i gearkassen. Dem har jeg skiftet rigtig mange af for år tilbage... Om det er en stor eller lille opgave afhænger af evner og erfaring. Men med en gearkasse renovering mener jeg kræver noget kendskab til hvad man laver... Mener lejerne koster en 1000-1200 kr for 6 stk originalt.

  • #7   20. nov 2018 Har talt med Mekanikeren. Han siger at det er en operation til cirka 12k..
    det syntes jeg er rigtig mange penge. Jeg vil ikke ofre den mængde penge på bilen.

    smiley så medmindre der er en billigere løsning, så ender det med at den må sælges.

    Desværre.


  • #8   20. nov 2018 12.000 tusind for for en ALTO ? Har han ædt søm ? så er det sku billigere at købe en ny hos huggeren smiley

  • #9   20. nov 2018 8# Tag nu lige lommeregneren frem.... en 15 år gammel bil med et par knækkede bolte, så er der ikke meget til overs. At bilen værdi måske ikke kan bære det, er jo en anden ting...

  • #10   20. nov 2018 Klaus H, Hvorfor skal jeg tage lommeregneren frem? Jeg er selv mekaniker og har selv skiftet kobling på sådan en.

Kommentér på:
Suzuki Alto gearkasse larm (Fejlsøgning)

Annonce