Toyota Corolla - For høj CO. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg forsøger at hjælpe en kammerat med at få hans gamle Toyota synet, det har vist sig at være lettere sagt end gjort.
Bilen dumper i første omgang på udstødningen er utæt, det bliver så lavet, og bilen køres til omsyn og dumper så på lambda tal for højt, vi udskifter så lambda sensor med en Denso, den gamle sensor var smeltet i spidsen, og kører bilen til syn igen, denne gang dumper den så på for højt CO, vi skifter så katalysator, og prøver igen, og endnu en gang dumper den på for højt CO.
Og nu er vi så løbet tør for ideer, bilen virker til at ryge voldsomt meget, det er gråt røg, den bruger hverken vand eller olie, men lugter nærmere af uforbrændt benzin.
Hvad har vi lige overset ?
Bilen er en Toyota Corolla 1.6 fra 1998 med en 4afe.
Mvh
Ronni
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Ellers kunne fejl ligge i føler til motortemperatur.
Mvh. Gert
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 127
Lambda tallet er dog under det tilladte, så der er fejlen ikke længere, må lige kigge nærmere på følere til motortemperatur for at se om den tror motoren er kold konstant.
Mvh
Ronni
mar 2015
Følger: 52 Følgere: 50 Svar: 16
Lambda værdien skal være 1, for at du har ideel forbrænding.
Jeg ville måske tjekke kølevandstemperatur sensor.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
dec 2012
Lambda var 1.1 så vidt jeg husker synsmanden sagde, tændrør var hvide, umiddelbart vil jeg så mene motoren kører magert.
Luftfilter er nyt, roter og dæksel er netop rengjort der var en del skidt, jeg har desværre ikke en fejlkodelæser der kan bruges på sådan en gammel bil, den er fra før ODB2, dyser må jeg lige tage et kig på, det er muligt fejlen er der - den døjer lidt med at starte engang i mellem, og skal have lidt ekstra tid på starteren før den kommer igang.
Det må prøves.
Mange tak for svar, hvis der er andre ideer modtager jeg dem gerne.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
dec 2012
Gad vide om den vil gå igennem denne gang.
Toyota Corolla - For høj CO.