{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Toyota Corolla - For høj CO. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg forsøger at hjælpe en kammerat med at få hans gamle Toyota synet, det har vist sig at være lettere sagt end gjort.

Bilen dumper i første omgang på udstødningen er utæt, det bliver så lavet, og bilen køres til omsyn og dumper så på lambda tal for højt, vi udskifter så lambda sensor med en Denso, den gamle sensor var smeltet i spidsen, og kører bilen til syn igen, denne gang dumper den så på for højt CO, vi skifter så katalysator, og prøver igen, og endnu en gang dumper den på for højt CO.

Og nu er vi så løbet tør for ideer, bilen virker til at ryge voldsomt meget, det er gråt røg, den bruger hverken vand eller olie, men lugter nærmere af uforbrændt benzin.

Hvad har vi lige overset ?

Bilen er en Toyota Corolla 1.6 fra 1998 med en 4afe.

Mvh
Ronni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Corolla - For høj CO.
  • #1   21. nov 2018 Jeg har tidligere fixet en Avensis med 4afe motor fra 1998 der forurenede for meget og læste på diverse forum at den var sart mht lambdasonde og fandt derfor en brugt hos en hugger. Jeg måtte selv skrue den af bilen da de ikke solgte disse dele med garanti. Jeg var heldig og bilen blev synet.
    Ellers kunne fejl ligge i føler til motortemperatur.
    Mvh. Gert

• #2   21. nov 2018 Mange tak for svar, jeg har godt nok også læst det med lambasensoren, men gik ud fra en Denso var et udemærket mærke, og den burde virke, måske er min fejl der.

Lambda tallet er dog under det tilladte, så der er fejlen ikke længere, må lige kigge nærmere på følere til motortemperatur for at se om den tror motoren er kold konstant.

Mvh
    Ronni

• Ram A
    Ram A Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 52 Følgere: 50 Svar: 16
    #3   22. nov 2018 Hvis 'lambda' værdien er under 1, så betyder det at den forbrænder for meget benzin.
    Lambda værdien skal være 1, for at du har ideel forbrænding.
    Jeg ville måske tjekke kølevandstemperatur sensor.

• #5   22. nov 2018 Der køre en slange fra topdæklet og ind i indsugningen, blænd det af I indsugningen (en prop fra en cola flaske kunne bruges på min AE92 GSi. Og kør til syn det virkede fint på min

• #6   22. nov 2018 #3
    Lambda var 1.1 så vidt jeg husker synsmanden sagde, tændrør var hvide, umiddelbart vil jeg så mene motoren kører magert.

Luftfilter er nyt, roter og dæksel er netop rengjort der var en del skidt, jeg har desværre ikke en fejlkodelæser der kan bruges på sådan en gammel bil, den er fra før ODB2, dyser må jeg lige tage et kig på, det er muligt fejlen er der - den døjer lidt med at starte engang i mellem, og skal have lidt ekstra tid på starteren før den kommer igang.

Det må prøves.

Mange tak for svar, hvis der er andre ideer modtager jeg dem gerne. smiley

• #7   22. nov 2018 Som jeg husker det, sidder der noget vacumstyret spjæld på topstykket. Måske noget vacumdåse der driller i den forbindelse.

• #9   23. nov 2018 Bah, udstødningen var utæt, pakningen oppe ved flancen var blevet sprød, den er nu skiftet, og der er lappet et mindre hul i en svejsning ved katten.

Gad vide om den vil gå igennem denne gang. smiley

Kommentér på:
Toyota Corolla - For høj CO.

Annonce