{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

e46 asc lampen lyser konstant {{forumTopicSubject}}

hej står med en 1998 bmw e46 300.000km. m43 motor.

asc lampen ( den i midten af speedo) lyser. kan ikke finde fejlen.

inpa (bmw software) siger

(abs/asc) 147 dme/dde unplausable data.

og i motor styring siger den

(motor) 119 potentiometer, har dog prøvet med et helt nyt, og tjekket modstand i ledningerne.

på computer siger den 0.00v på gasspjæld potentiometer som om den ikke læser det.

men ved ikke dette har noget med asc og det fis at gøre, kan det være asc lampen altid er på pga jeg køre med 16 for og 17 tommer bag med forskellige dæk ?

bilen er i limp mode fortæller computeren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  e46 asc lampen lyser konstant
  • #1   24. nov 2018 Jeg har lige lånt Torben S indlæg om ASC.
    ASC arbejder på følgende måde: ASC anvender signaler fra de ABS-sensorer, der registrerer hjulets rotationshastighed, og evaluerer de indsamlede data. Den aktuelle grad af hjulspind definerer hastighedsforskellen mellem for- og baghjul. For at sikre en optimering af retningsstabiliteten begrænses hjulspindet til et acceptabelt niveau. Dette sker ved, at motorstyringen drosler tændingen eller mindsker brændstofindsprøjtningen, når der opstår situationer, hvor der er behov for større kontrol og sikkerhed. Når ASC er aktiv, vises dette ved hjælp af en hurtigblinkende advarselslampe. Hvis køreren ikke ønsker, at det elektroniske system griber ind i kritiske situationer, fx ved bevidste udskridningsmanøvrer på en racerbane, kan systemet enkelt og bekvemt deaktiveres med et tryk på en knap – også under kørslen.
    ASC-systemet er, ligesom alle andre elektroniske systemer hos BMW Motorrad, selvdiagnosticerende. Det betyder, at køreren straks informeres, hvis ASC-funktionen ikke er tilgængelig.

Som du kan læse har din dækmontering stor betydning.
    Mvh. Gert

• #2   24. nov 2018 ja okay- men det forklarer ikke helt det med min potentio meter fejl :/. men vil prøve at få skaffet nogle ens hjul istedet.

• #3   24. nov 2018 men det forklarer ikke helt det med min potentio meter fejl

Måske ikke, jeg ved ikke hvad limpmode gør ved udlæsningen, men det er et godt sted at starte med ens hjulstørrelser.
    Mvh. Gert

• #4   26. nov 2018 har fået ens hjul størrelser på, det hjalp ikke, lampen lyser stadig.

og i abs modulet siger den 147 can data error dde/dme

• #5   26. nov 2018 tænkte os limpmode kan gøre noget ved udlæsningen som du skrev

Kommentér på:
e46 asc lampen lyser konstant

Annonce