{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.932 visninger | Oprettet:

Temperaturudsving, Peugeot 308sw '11 {{forumTopicSubject}}

Hej

Har været et par steder med et underligt problem med min 308'er, og de har ikke kunne konstatere hvad der er galt med bilen. Så håbede på der måske var nogen herinde som har oplevet noget lignende.

-Bilen opnår drifttemp. indenfor 10 minutter
-i starten kommer der nogenlunde varme fra dyserne.
-herefter koldere luft fra dyserne og der forekommer fra tid til anden fald i motorens temperatur; den falder kortvarigt til 85, 80 eller helt ned til 75 grader, for derefter at gå tilbage på 90 grader. Dette ved landevejs kørsel.
- Ovenstående forekommer ikke ved motorvejs kørsel, selvom om der her heller ikke kommer varm luft ud af dyserne.
-jeg har fået skiftet termostaten hvilket ikke løste problemet.
-motoren går aldrig over 90 grader.

Nogen forslag?

Vh Per

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temperaturudsving, Peugeot 308sw '11
  • #1   15. dec 2018 Er det en diesel ?

• #2   15. dec 2018 Ja det var selvfølgelig relevant at få med. Ja det er en 1,6 eHDI

• #3   15. dec 2018 Med de grader vi har i vejret nu, kan motorens temperatur godt falde fra de 90 især ved by kørsel, da man gerne vil have meget varme i kabinen men motoren kan ikke holde sig selv varm.

Du kan også have en dårlig termostat som ikke lukker for kølervandet ud til køleren og dermed køler vandet unødigt..

Er bilen med ac eller klima?

• #4   16. dec 2018 Hvad årgang er det?

Vores BlueHDI udvikler hellere ikke meget varme, og A/C køler motoren ned så den går fra 90 til under 70 i tomgang men den kan godt holde sig varm med A/C slukket smiley Har dog ingen problemer når man kører eller med at få varme i kabinen

• #5   16. dec 2018 Det er en 2011'er.
    Den har klimaanlæg og termostaten er netop blevet skiftet.
    Men uanset hvad bør en bils temperatur aldrig gå under 90 grader. Da det var rigtigt koldt i marts måned var det heller ikke noget problem. Fin drift temp. Og varme i kabinen. Jeg kører desuden ikke bykørsel og problemet er størst ved almindelig landevejskørsel.

Tænkte om det kunne være en sensor som kunne påvirke niveauet af køling på motoren?

• René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Svar: 12
    #6   16. dec 2018 Du har formentlig en fejl på dit klima anlæg få fejl udlæst det før alt andet bliver udskiftet , kan godt være motor temp er lidt laver men nu er det jo en HDI og sparsom men varme i motor men kabine varme skulle der være ok på de biler , ,mener også der er EL patron i som hjælper med at varme hurtigere i opstart , men hvis en spjældmotor i varmeapparatet ikke blander kold/ varm luft korrekt så er der ikke varme i kabine , tester på som det første ??

• #7   16. dec 2018 er der ikke en temp. føler i kabinen til at styre varmen, den kunne være defekt eller godt "beskidt".. så på tv hvor en Kia Carnival havde lidt det samme problem, så det kunne da være.?

• #8   16. dec 2018 I skal have mange tak for jeres input.

Jeg har haft den til to fejlundersøgelser, og jeg tænker da at de har udlæst fejlkoder på den - selvom jeg ærligt skal indrømme jeg ikke spurgte....? Det ene var Skorstensgaard i Egå.

Jeg ved at 407'eren har en fejl på spjældet som knækker da motoren er overdimensioneret i forhold til det plastik spjældet er lavet af. Men jeg har samtidigt ladet mig fortælle at dette ikke er et typisk problem for 308'eren. Jeg kan dog heller ikke se det logiske i at jeg oplever udsving i temperaturen på motoren (og det for nedadgående) grundet et dårligt spjæld til kabinevarmeren. Er der noget jeg der jeg ikke forstår?

• #9   16. dec 2018 Det kan jo være termostaten, selvom den er ny kan den stadig være defekt, det er set før smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #10   16. dec 2018 Samme problem med henholdsvis tændt og slukket AC?

• #12   16. dec 2018 Jeg må prøve at tage en længere tur i den i morgen og se om ac tændt/Slukket gør en forskel.

• #14   16. dec 2018 Mit A/C fjernede da alt duggen på 30 sek da vi drak varm kakao i min i dag og der var det -1 smiley Bilen stod i tomgang men med A/C slukket, da det gør at min BlueHDI ikke kan holde sig driftvarm i tomgang med disse temperature når A/C er tændt

Jeg ved godt det slår fra når det bliver koldt, men tror ikke det "bare" måler på udendørs temperaturen men på selve systemets temperature smiley

• #16   16. dec 2018 Ja så kan vi vel udelukke at AC'en har nogen indflydelse.

Jeg siger tak igen for jeres kommentarer, men jeg kommer vist ikke udenom en tur forbi Peugeot for at høre hvad de tænker om problemet.

Jeg kommer med en update når jeg ved mere.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #17   17. dec 2018 Min AC virker fint, både på 4 grader og -10 udenfor.
    Den afgivne varme fra motor snyder sikkert kondensator til at tro det sommer....
    Prøv udmåling under kørsel, så ser du nok det en føler der vinter deprimeret:)

• jensx
    jensx Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #18   14. feb 2019 Hej, har ca samme problem på en 308, er du kommet videre ?

• #19   14. feb 2019 Jeg valgte at tage den ud til Peugeot i Egå (Århus) for at få lavet en fejlsøgning, og de sagde at varmelegemet skulle skiftes. Har afleveret den her til morgen så er spændt på om det løser problemet. Prisen var 3700,-plus 800,- for fejlsøgning.

Jeg vender lige tilbage når den er afhentet....

• jensx
    jensx Tilmeldt:
    feb 2019

#20   14. feb 2019 Føj da for en pris smiley

• #21   14. feb 2019 Så fik jeg bilen tilbage og fejlen blev rettet ved udskiftning af varmelegeme i varmekassen. Prisen synes jeg ikke fejler noget.

• jensx
    jensx Tilmeldt:
    feb 2019

#22   15. feb 2019 Super det er kommet til at virke,,, smiley jeg må igang med fejl søgning

Kommentér på:
Temperaturudsving, Peugeot 308sw '11

Annonce