{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Tilspænding af generatorrem 207 HDI {{forumTopicSubject}}


Jeg havde sgu aldrig drømt at skulle spørge hvordan pokker remmen  er justeret op  på en 207 1.6 hdi 110hk 
Men jeg gik i garagen og tænkte den skifter jeg i et snuptag.
Men den har ikke dynamisk strammer som de fleste andre. 
Jeg har rodet rundt i en iskold garage i over 1 time og har splittet den spand i atomer, og synes stadig ikke jeg kan finde svaret
De eller anden, kom med de vise sten, inden jeg selvantænder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilspænding af generatorrem 207 HDI
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   16. dec 2018 der burde være et strammerhjul "Du kan nemt skifte din kilerem selv. Først skal du afspænde strammehjulene på din Peugeot 207 for at løsne kileremmen.
    Dette er simpelt at udføre, hvis bilen har en automatisk remstrammer. Så har du blot brug for en skruetrækker, der kan fastholde remstrammeren.
    Når du har sat den nye kilerem i, skal du blot "frigive" remstrammeren igen, så spændingen i din kilerem igen bliver optimal."


    profilbillede
  • #2   17. dec 2018 Så skulle du prøve og mintere en strechfit rem. Kan godt drille lidt

  • #3   17. dec 2018 enten har du den her model
    https://youtu.be/ndx-OaTbeB4 på din 1.6 hdi eller så har du den faste model uden strammer hvor der kun er hjul og ingen strammer. den sidste kan være meget svær at få på. Jeg plejer at løse en rem med løber hjul. og på med remmen. og på med det hjul igen. der er også lavet værktøj til at gøre det med. hvor remmen bliver presset/glidet ind på plads.


  • #4   17. dec 2018 Jeg er selv uddannet mekaniker i tidernes morgen, men synes aldrig jeg er stødt ind i at der ikke sidder en justering til remmen. Men det ser ud til at det findes
    Jeg må prøve at "køre " remmen ud over kanten og ny på, på samme måde


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #5   17. dec 2018 Min har heller ingen strammer så den tvinger jeg på. Sikke et lortejob som plejer at give skrammer på fingerne. God arbejdslyst

  • #6   17. dec 2018 Ih tak smiley
    Nå men det er jo positivt at der nu er en løsning for hvad der skal gøres. Og så er man selvfølgelig os fri for at vurdere om en rem er for stram eller løs.
    Jeg må snuppe mig et par julebryg og liste i værkstedet i aften.


  • #7   17. dec 2018 De køre med en elastik rem, der er ingen aut strammer på, man kan få et special værktøj til at dreje den på med.

  • #8   17. dec 2018 Den er nu skiftet, uden special værktøj. Det kan lade sig gøre, men hold nu K... noget lort
    Note til mig selv. Køb værktøjet, eller sælg bilen inden næsten gang smiley


Kommentér på:
Tilspænding af generatorrem 207 HDI

Annonce