{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.962 visninger | Oprettet:

Bimm3rcc
Bimm3rcc
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20

Kølervæske lækage: Hvad navnet på denne del? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en passat b6 BMR (TDI) hvor jeg har set der har været en stille kølservæske lækage. Ca. en halv liter per uge.

Der jeg kiggede under bilen lignede det først oliebundkarpakning, men jeg opdagede efter at det kom ovenfra (lige over drivaksel).

Jeg kender dog ikke nanvet på dette rør og hvor jeg kan købe det henne. Det er nok kun pakningen, men hele røret skal måske købes.

Tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølervæske lækage: Hvad navnet på denne del?
  • #2   22. dec 2018 Røret til EGR køler måske?

• #3   22. dec 2018 Det er Egr køleren. Kan du se hvor det kommer ud henne?

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#4   22. dec 2018 EGR køleren! Det passer med at der jeg kiggede nummeret op på røret så er det "EGR rør". Røret bliver ført hen til indgang manifolden. Spørgsmål er så om det er EGR køleren eller røret der skal skiftes.

Jeg ville prøve at tjekke om lækagen kom længere oppe fra, f.eks. kølervæskeflange, men det er så svært at komme ind.

PS: Men kommer der ikke kun gas i det rør? Hvorfor skulle der være kølervæske, hvis ikke det komme fra et andet sted.

• #5   22. dec 2018 Der kører ikke kølervæske inde i det rør. Så hvis det kommer derfra, så er Egr køleren defekt.

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#6   22. dec 2018 Tak Henrik, og jer andre. Jeg prøver først at kigge om det kommer lige ovenfra. Det ser underligt ud at EGR køleren give lækage der

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#7   22. dec 2018 Hej Igen alle.. Lille updatering. Jeg kunne ikke finde noget længere oppe. Jeg har heller ikke kunne se det med mine egne øjne at det drypper når bilen er tændt.

Der er heller ikke noget hvidt røg fra udstødningen. Kan det virkelig være EGR køleren? Hvad anbefaler i?

• #8   22. dec 2018 Få den trykprøvet på et værksted.

• #9   22. dec 2018 Ja jeg vil også sige en trykprøvning.

Du kan evt. Prøve at afmontere Egr rør på forsiden af motoren hvor den går ind i Egr ventilen og se om der er hvide aflejringer inde i røret.

• #11   22. dec 2018 Vi har haft en inde fornyligt der også dryppede fra egr køler.
    Det var en revne i topstykket der gjorde kølevandet rendte ud i udstødningsmanifold, turbo og egr køler.
    Den fik topstykke og turbo, men der var kommet så meget vand ind i motoren at belægningen i cylindre rustede efter noget tid = ny motor.

Siger ikke det er det denne fejler, men det er set smiley

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#12   23. dec 2018 Puha Jesper. Det er jo skræk scenarie. Jeg prøver idag at afmontere EGR røret for at se om der er noget. En endelig test kunne måske være at fører kølervæske uden om EGR køleren og se om den stadig taber.

Det er bare svært fordi den taber kun væske når jeg kører lange ture, og så vidt jeg ved så åbner EGR kun i drifts temperatur? Måske derfor.. kan evt også sætte blind Skive på EGR røret som test.

Men er enig med jer jeg burde tage den på et godt værksted der kan stille diagnosen.

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#13   24. dec 2018 Der var ikke nogle hvide aflejringer inde i EGR røret. Men der var en masse sort skidt og lort. Skal nok også få gjort rent der inde

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#14   26. dec 2018 Tog stikket af fra EGR ventilen og kørte en lang tur på over 100 km. Intet tab af kølervæske overhovedet ! Er ret overbevist om jeg skal ha en ny køler.

Tak igen for hjælpen

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#15   5. jan 2019 Det var godt jeg fik den tryktestet. Det var bare kølervæske flangen ved motor der var utæt på pakning. Svært at se uden tryktest.

Kommentér på:
Kølervæske lækage: Hvad navnet på denne del?

Annonce