{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Emner: 13 Svar: 28

1.9 TDI Høj turbolyd {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en 1.9 90hk ALH da jeg købte bilen ca 1 år siden, havde bilen cat og lød ikke rigtigt af noget, så smed jeg en decat downpipe på også lød det egentligt meget godt, men efter jeg fik chippet den blev turbo hylen højere, fair nok. men nu efter ca 6 måneder er turbo lyden begyndt at blive endnu højere og fungere faktisk som en "tinitus" når man kører 80 km/t.

Kan det passe at turboen laver mere "larm" efterhånden som den bliver "slidt"? det skal siges at den hyler godt i tomgang også.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.9 TDI Høj turbolyd
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   27. dec 2018 Ja, der skal en ny på.

• #2   27. dec 2018 syns også det lyder til din turbo der er på vej til at gå til. Ja de kan hyle lidt med rent forrør uden kat. men ikke som du beskriver det. prøv at tage din indsugningslange af til turboen og mærk hvor meget slør der er i den. og tjek at alle vinger er ok. for har en af dem et hak så vil den fløjte meget da den er ude af balance. og det samme vis der er meget slør i den. så tjek det ud tjek også alle tryk slanger fra turbo til intercooler og til indsugning er ok. de kan flække/gå til og det kan også gøre at de hyler og blæser.

• #3   27. dec 2018 Det vist ny turbo der skal til hold øje med olie forbrug unødig røg og trækkræft bliver dårligere . jeg ville nok lige kigge til den ved tage slange af og se om der meget slør i den.

• #4   27. dec 2018 Er det ikke til siden, at der ikke må være slør, mens der gerne må være lidt op og ned?

• #5   27. dec 2018 Der må være lidt op og ned,men frem og tilbage må der ikke være noget slør så ja. Men der må heller ikke være meget op og ned. du kan evt se om vinger er begyndt at røre siderne er de det. så er den total slidt op.

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

Emner: 13 Svar: 28
    #6   27. dec 2018 Hej, her er lige en video af hvordan det lyder: https://www.youtube.com/watch?v=iVCgglYluWs

Jeg tjekker om der er slør i hurtigst muligt, Men den bruger ikke olie eller trækker dårligere end den plejer, måske den bare er døende og en ny cartridge koster kun 1000kr heldigvis

Kommentér på:
1.9 TDI Høj turbolyd

Annonce