{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

skoda greenline 1.4tdi EGR ventil Rens eller skift? Fejlkode P0404 {{forumTopicSubject}}

Kender i nogen der kan hjælpe min stakkels bil, den har fået lidt problemer med EGR ventilen, ved ikke om man renser eller skifter, har hørt at begge dele er mulige, men jeg har ikke bil kyndige hænder så tror jeg vil ødelægge bilen meget meget mere, end den er nu,

Bilen kører stadig godt i nød program, men kører ikk i den da jeg har hørt det kan gå udover Partikelfilteret

Godt nytår,

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skoda greenline 1.4tdi EGR ventil Rens eller skift? Fejlkode P0404
  • #1   29. dec 2018 Måske en ide at fortælle hvor henne i landet? smiley

• #3   29. dec 2018 jeg bor mellem viborg og silkeborg,

Værksteder jeg har snakket med snakker om at skifte ditten og datten, Så jeg ender med en regning så stor at jeg ligeså godt kan købe en anden bil, Derfor jeg kommer herind og søger hjælp, det er ikke fordi jeg ikke vil betale for det, men synes 12000 er lige i overkanten når en ny org komplet ventil koster 2000

• #5   29. dec 2018 jeg blev ringet op af en af mekanikerne, som sagde de skulle skifte ditten og datten, og han ville ihvertfald ikke diskutere timeløn og pris med en som mig, det var bare og betale ved kasse 1 hvis den skulle laves der, Det var så fra bilernes hus i silkeborg,

Men jeg tager nok fat i nogen andre hvis ingen her kender en billig mekaniker, eller en som har prøvet at rense sådan en før

• #7   29. dec 2018 til 12.000kr vil jeg lige se om der ikke skulle være en "mekker" herinde som kan hjælpe til billigere penge, Det er EGR ventilen, Den er elektronisk på min, og det er ikke en sensor fejl,

• #8   29. dec 2018 hvad var det som mekanikeren mente skulle skiftes, som du ikke er enig i er nødvendige??

hvis du ved at det kun er EGR ventilen der skal skiftes, og ikke andet skal laves. Så opret da opgaven på autobutler og få 3 tilbud

Husk i øvrigt, at hvis man kører diesel, skal man sommetider lige glemme øko hatten og lade den få nogle omdrejninger over en vis strækning. Vores gamle 1,4 tdi ibiza fik både renset og sidenhen skiftet EGR alt sammen inden den var 120.000 km gammel smiley

• #9   29. dec 2018 Du kan nu godt finde den til en lavere pris. er det en bms motor ?
    https://m.bildeleshop.dk/ridex/8101023

• #10   29. dec 2018 Det er altså tit ikke speciel svært at prøve at rense en EGR ventil selv.
    Find en guide og se om du ikke selv tør give dig i kast med projektet.

• #11   29. dec 2018 https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1088772-egr_rens
    Prøv da og så ud og give den een over nakken på motorvejen med godt med (med måde) omdr på.

Jeg ved ikke hvor EGR sidder på din motor - altså hvor svær den er at komme til.
    Har du ikke en hobby bil kyndig i omgangskredsen?

• #12   1. jan 2019 Køb en benzin bil, undgå de kæmpe diesel regninger......

• #13   1. jan 2019 Det hjælper ikke så meget de fleste benzin biler,køre også med egr ventil og på dem kan de også gå til eller sode til. Plus Jeg vil aldrig gå fra diesel til benzin biler. med mindre det er en veteran bil Jeg har for sjov. Og når den tid kommer jeg skal skiftet til noget andet så bliver det en ren el bil. Og det bliver så først om mange år smiley

Kommentér på:
skoda greenline 1.4tdi EGR ventil Rens eller skift? Fejlkode P0404

Annonce