{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.362 visninger | Oprettet:

TPMS - Aktiv eller inaktiv {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har netop købt en Citroen C3 fra 2015, og skal til at bestille vinterhjul til den. Hvordan finder jeg ud af, hvilken type TPMS-system, bilen bruger? Jeg har kigget i håndbogen, hvor der står masser om dæktryksystemet, bare ikke hvilken type.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TPMS - Aktiv eller inaktiv
  • #2   30. dec 2018 #1 ikke sandt i alle tilfælde..desværre.
    Aktiv tpms er skod, så meget bøvl, og forskellige systemer.

• #4   30. dec 2018 #3

det er fordi de fleste som køre bil.
    aldrig kontroller dæktryk.
    først når dækket er kørt i stilling.

vi har mange kunder, som køre med forkert dæktryk.

folk er så dovne, at de er nød til at blive mindet om dæktryk.

• #6   30. dec 2018 Hvorfor læser du ikke i din instruktionsbog til bilen...…
    Mener C3 årgang 2015 køre over ABS, altså ikke nødvendig med TPMS ventiler.
    Men jeg er ikke 100% sikker.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #9   30. dec 2018 #4
    Og her er aktive sensorer det bedste, her kan man ikke selv bestemme dæktryk.
    Og det inaktive system der kan man bare nulstille når lampen lyser og køre videre med for lavt dæktryk, og her er det jo at det ikke er noget bevendt.

• #10   30. dec 2018 C3 bruger ikke TPMS ventiler ifølge citroen forum https://www.tapatalk.com/groups/citronik/viewtopic.php?f=19&t=2378&p=13626&hilit=tpms+c3#p13626
    Tror ikke du har kigget ordentlig efter i din instruktionsbog, det bør stå der, ved kalibrering af dæktryk.

• #11   31. dec 2018 #10 der står ikke noget om hvordan den måler - det der kommer nærmest på en forklaring er det der står på billedet
    min c4 fra 11-2018 er også via ABS måling.

profilbillede
  • #12   31. dec 2018 #9

man kan da sagtens selv bestemme dæktryk.
    det skal bare programmes.

man kan faktisk programmer det så der er 4 forskellig tryk i hjulene, hvis lyster det

• #13   31. dec 2018 #12

Hvordan programmerer man bilen til ikke at lyse i lampen ved for lavt dæktryk med direkte TPMS?

• #14   31. dec 2018 SBB tak for budet - det Citroen-forum er vist mit bedste bud lige nu. Jeg har endevendt instruktionsboget, men alle steder, hvor der står noget om dæktryk, henvises der blot til "Afsnittet Dæktryksregistrering", hvor der heller ikke står noget om systemtype.

• #15   31. dec 2018 C3'er kører uden TPMS ventiler i hjulene. Indirekte TPMS.

• #17   31. dec 2018 #13

når du kode ventilerne, skal dækkende have korrekt dæktryk.
    også bliver bilen kodet med det tryk.

så er der 4 forskellige tryk, så er det det der bliver gemt.

• #18   31. dec 2018 #17 - Det er nu ikke helt korrekt. Det kan du muligvis på nogen, men de fleste har belastnings tryk registreret, så du kan indstille efter Let tryk, højt tryk eller eco.
    Hvis du indlærer den med 2 tryk der er for lave i forhold til indstillingen, så melder den stadig fejl selvom de er "nyindlært".

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #19   31. dec 2018 Men er sku falsk sikkerhed med den over ABS.
    Punkterede på baghjul, og den skulle under 1.3 bar før den registrerede det smiley

Har prøvet at nulstille ved 2.4, lukke luft ud til 1.8 på 1 dæk. det fangede den ikke. Snakker 308, år 14.
    Vil sige det en meget stor tollerence at have. Man skal ihvertfald være meget ufølsom med sin styring, hvis man ikke mærker det før abd sensor gør:)

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #20   31. dec 2018 #17
    fx på en Tesla der kan du ikke bestemme dæktrykket, Peugeot 407 der er trykket også forudbestemt, og helt sikkert mange andre biler. smiley

• #21   31. dec 2018 Indirekte er direkte noget lort. Har endnu ikke nulstille min fra Somme til vinter hjul Hvilket også er 16" og 15"

Da jeg fik min vinterhjul skabte den sig heller ikke uden nulstilling og der var der 3 forskellige tryk på dem. Og det er på en Clio fra 2017

• #22   31. dec 2018 ja ok. kan se det er meget forskelligt

dem jeg har skulle kode, der har jeg skulle pumpe op på det dæktryk, som man nu vil køre med,
    der efter sætte man tmps tester til de forskellige ventiler. og aflæse trykket, som tester gemme.

der på sender Toms tester det til bilen.
    og i nogen kan man så se trykket i de forskellige hjul på et display.

kan huske den ene kørte med 2.4 bar i alle hjul. og det havde jeg pumpet i.

men på displayet stod der, mellem 2.4 og 2.2 på de forskellige hjul.

• #23   31. dec 2018 Når man programmerer TPMS ID til bilen, viser nogle af TPMS-værktøjerne det aktuelle tryk, sensornes ID og batteriets status. Ved hvilket tryk den gule TPMS lampe begynder at lyse, er forprogrammeret i selve bilen, som ikke særlig meget med TPMS programmering at gøre. I de fleste biler kan man ikke ændre denne grænse, medmindre man har en voldsom meget forstand på at "hacke" bilens systemer. Dog har jeg set Opel biler, hvor man kan ændre grænserne i bilens menu med blinklyskontakten. Og så vidt jeg ved, i "ØKO", lyser den allerede under 2,7 bar...

Hvis der er nogen, som kender til andre biler, hvor man selv kan justere grænsen for hvornår lampen begynder at lyse, vil jeg da gerne høre hvilke biler det er smiley

Kommentér på:
TPMS - Aktiv eller inaktiv

Annonce