{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Rene S
VIP
Rene S
Tilmeldt:
22. dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Reperations omkostninger VW vs BMW {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, hvad er jeres erfaring ifht til hvad det generelt koster at kører på værksted med en BMW ifht til VW produkter? overvejer at købe en BMW. kører pt. Seat, vil blot høre hvad jeres erfaring er med hvilke biler der er "dyre" at køre på værksted.




Kommentarer på:  Reperations omkostninger VW vs BMW
  • #2   4. jan Har lige haft min BMW 120i fra 2004 til olie/filter service hos BMW.
    Kostede 3.000kr. Der var intet i vejen med bilen ellers... Har ikke haft andet på autoriseret værksted før..


  • #3   4. jan Efter hvad kolllegaerne sidder og bræger om er BMW ikke specielt dyrt på værksted. Det er selvfølgeligt nok noget model afhængigt.
    Audi derimod holder sig nogle syge timepriser selvom det er de samme folk der vel skruer Skoda og VW.


  • #4   4. jan Det kommer meget an på om du sammenligner en VW Up med en BMW 535D. Mit gæt er, at serviceeftersyn og reservedelspriser hos BMW er dyrere end hos VW, da BMW i mine øjne har mere "prestige" end VW.

  • #5   4. jan "Mit gæt er, at serviceeftersyn og reservedelspriser hos BMW er dyrere end hos VW, da BMW i mine øjne har mere "prestige" end VW. "

    Eller også bare fordi at en ny BMW er henvendt til et andet marked end en ny VW.

    Men nej, der er ikke den store forskel i service priser som mange tror.


  • #6   4. jan Jeg synes ofte at den store forskel ligger i værkstedernes fastpris systemer, hvor en given reparation koster en fast pris. Der tager nogle mere ved end andre, hvor priserne ikke altid er så forskellige hvis man betaler for udført arbejde (timepris).

    Jeg synes eks. at alm. service på min Audi, som er fastpris, er ret dyrt (8-10.000 kr.). Det jeg har fået lavet på alm. timebetaling har til gengæld været meget rimeligt.


  • #7   4. jan Er det ikke rimelig vigtigt at få fastslået om vi taler service eller reperationer ?

    Det sidste er jo nærmest umuligt at gætte på , for ingen ved hvornår en starter går, hvornår udstødningen knækker eller hvornår du får et stenslag i forruden ?

    Ordinære serviceomkostninger er meget lettere at finde priser på, og hvis man er urolig over hvad et service på et givent bilmærke koster - så har man nok slet ikke råd til at eje sådan en ?

    Er det en ældre bil, så behøver det jo ikke nødvendigvis at være et autoriseret værksted der laver den, her handler det i langt højere grad om tillid til netop værksted og mekanikker .

    Du kan være uheldig at få en bil af et ellers "driftsikkert" mærke der bare står på værksted hele tiden , eller du kan være heldig at købe en "lortespand" der bare kører altid, ofte hænger det sammen med de tidligere ejeres behandling af bilen .








  • #8   4. jan "hvis man er urolig over hvad et service på et givent bilmærke koster - så har man nok slet ikke råd til at eje sådan en"

    Både og. Nu findes der jo mennesker der mener at man kan spare sig til at blive rig smiley


  • Rene S
    VIP
    Rene S Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   5. jan Det er en 320i jeg overvejer at købe (ny).
    Spørg bare hvad folks regering er, om de er dyre på værksted en fx VW osv. Alt afhænger selvfølgelig af hvad der skal laves osv.


  • #10   5. jan Hvis det er en ny BMW, er service så ikke gratis de første 3-4 år?

    Det var det ihvertfald da jeg købte en ny BMW. Det var godt nok ikke i DK.


  • #11   5. jan Trolle,

    Jeg undersøger nu også service og vedligeholdelsesomkostninger når jeg ser på ny bil. Jeg ser mere på totalomkostningen end på bilens købspris.

    Måske er det den nærige nordjyde i mig, men jeg synes da at det er at være ansvarlig med sin privatøkonomi at undersøge tingene. Det har da ikke nødvendigvis noget med om man har råd eller ej at gøre.


  • #12   5. jan Købte min BMW 120i fra 04 engros i foråret 18 uden at have set bilen... (Den har en skade på forskærmen, har købt en brugt skærm i samme farve for 1000kr.)...

    Der ud over har jeg brugt 3.000kr. På at få et klima service, skiftet bremserør og få den synet... (lavet uautoriseret)

    Og nu 3.000kr. På et olie/filter service fra Nygaard da den i forvejen har fuldt stempel der fra, så al service bliver lavet der fremover..

    Ud over det, har jeg bestilt en ekstra nøgle (der fulgte kun en med til bilen) den koster et par 1.000kr.

    Så alt i alt, for en engros bil 9.000kr.
    Nøgle og skærm kan man sagtens leve med, men det kan jeg ikke.
    Så der kan du trække 3.000kr.

    Så syn sam ordinær service på en 14 år gammel bil, 6.000kr.

    Sidder hos et leasing selskab og så vidt jeg husker, er VW maginalt højere på service/vedligehold over en 4 årig periode...

    Ville se på hvor lang tid du skal have bilen... Er det op til 4 år, ville jeg ikke tøve med VW... Var det 8-10 år som var tanken, uden tvivl BMWen...
    Hvorfor? Dels køreglæde, men ligeså meget fordi, at VWerne bliver ramt på vedligeholdelse efterfølgende, hvor det ikke virker til, at BMW er ligeså slemt ramt... (generalt, der er selvfølgelig altid bilmodeller som bare er lort)


  • Rene S
    VIP
    Rene S Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   5. jan Ok tak for feedback , ja min tanke var præcis ligeså Carsten. At “købe” er en ting. Man skal jo også holde op imod hvad det koster at have ifht til andre biler. Forsikring bliver dyre, men ikke noget jeg ikke kan leve med.

  • #15   5. jan Garfield... Jeg tører røv i 100kr. Sedler... Det nyder jeg, men det gør så også, at jeg ikke har en ny 5 serie... Jeg skider relativt meget...

  • #17   5. jan Jeg kan ikke få dit regnskab til at gå op Jonas L ?
    Fik du bilen gratis eller hvad ?



  • #18   5. jan Nej da, men købsprisen på bilen har intet med service og vedligeholdelse at gøre... Så den har intet med driftomkostningerne at gøre.

  • #19   5. jan "Jeg kan ikke få dit regnskab til at gå op Jonas L ?
    Fik du bilen gratis eller hvad ? "

    Nej det gjorde han ikke. Han skriver blot hvad han har brugt på en engros bil.


  • #20   5. jan Jeg har en Audi fra 2006, og har haft den i 3 år.

    Et lille service koster typisk 3500kr hos en Audi servicepartner, men er nu begyndt at servicere den uautoriseret, og der er prisen omkring 2500kr for et lille service, og ca 4500-5000kr for et stort service.

    Jeg kører long life og får lavet service een gang årligt.


Kommentér på:
Reperations omkostninger VW vs BMW