{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.452 visninger | Oprettet:

Høj tomgang ved udkobling. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål med min nyerhvervede Corolla 1,6. Uanset hvornår, kold eller varm motor, så når jeg har rørt speederen, kortere eller længere tid, og kobler ud, så er omdrejningerne på motoren på godt 3000 omdr. i ca. 4-5 sekunder inden den falder igen. Kører jeg så ned af bakke og slipper speederen uden at koble ud, motorbremser den ikke før 4-5 sekunder senere. Den fortsætter bare de 4-5 sekunder før den begynder at motorbremse. Kobler jeg så ud efter de 4-5 sekunder er gået, falder omdrejningerne med det samme ned til tomgang, ca 750 omdr.

Hvad kan det være? Det er vel ikke helt normalt, eller?

Der sidder en tomgangsregulator/membran med en arm på, som flytter på tomgangsskruens beslag når der gives gas. Kan det være den der ikke virker som den skal? Altså den falder først i tomgang når denne arm "suges" ind i membranen. Kan det justeres/lign? Er der evt. en anden defekt et andet sted, der forårsager dette?

Erfaringer modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Høj tomgang ved udkobling.
  • #1   17. dec 2006 Tomgangsregulatoren eller hvad fanden den hedder. Den fik jeg skiftet på min corsa få noget tid siden. Og det var stort set det samme som det der

  • #2   17. dec 2006 kan tænkes der er hul på en vacuum slange.. tjek dette og et stykke tape, så kører den igen..

  • #3   17. dec 2006 det er som der bliver sagt vakum slangen ....(falsk luft....tro jeg

  • #4   17. dec 2006 hvis det var vaccuum ville den jo ikke falde ned igen.

    du skal ud og have en ny tomgangsmotor/tomgangsregulator. Det er den som gør det.
    Den bestemmer hvornår bilen skal stå i tomgang, og de har det med at gå på de ældre corolla'er.



  • #5   17. dec 2006 nice indlæg, har samme problem med min Seat. så behøver jeg jo ikke spørge nu. smiley

  • #6   17. dec 2006 Ros for det indlæs + overskrift!
    Sorry for OT smiley


  • #7   17. dec 2006 Måske jeg kan massere den der sidder på? Måske den ikke får det vacum den skal ha for at reagere med det samme? Eller rettere det er når vacum forsvinder i slangen at returfjederen skal presse armen tilbage til tomgang, right?.

    Vil prøve at ansuge membranen med en slange i munden i morgen, og se om den virker gnidningsløst. Og evt. kigge efter en utæt slange et sted.

    Men hvad er dens egentlige funktion? At motoren ikke skal gå i stå, men komme langsomt ned til tomgang?

    Håber at høre fra en der har stået med samme problem. Men ellers mange tak for alle jeres indlæg. smiley


  • #8   17. dec 2006 Stepmotor eller tomgangsmotor der er ved at stå af. Den er lidt længe om at regulere når den bliver slidt og til sidst vil du opleve den bliver oppe i omdrejninger... De er lidt pebrede at købe og få skiftet, men det virker smiley

    Det kan dog også være sod i dit spjæld. Det kan du selv rense med noge rense benzin. Og hvis det hjælper er du jo sluppet billigere end med et værksteds besøg smiley

    held og lykke... og flot udpensling af problem med overskrift og det hele smiley


Kommentér på:
Høj tomgang ved udkobling.

Annonce