2.764 visninger
|
Oprettet:
Testing af ledninger i bilen {{forumTopicSubject}}
Hej vil hører når jeg skal teste om der er forindelse i ledningerne i bilen med et mutimeter fx i et stik skal jeg så bare stikke den sorte ledninge ned i stikket og den røde på stel?
Har set en del video men syntes ik rigtig jeg kan få svar
på forhånd tak
Per
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 340
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Hvis du skal tjekke om en ledning har forbindelse til stel, så er den metode korrekt.
Hvis du vil tjekke om den får strøm, så virker det også, men skal du tjekke om den sidder fast i ledningsnettet, og det er en positiv ledning, så virker det ikke.
Det er også 2 forskellige måle metoder på apparatet, så det skal du også lige sætte dig ind i
Ps. Hvis du gør det med sort i stik og rød på stel, så vil den skrive -12volt, hvis du gør det omvendt, vil den bare vise 12volt, det betyder mindre end lort i Uganda...
sep 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Klemmen på stel og så bruger du spidsen til at søge med, MEN pas på ikke at kortslutte når du sætter den ind, hvor der sidder flere ledninger.
Det kunne tyde på en defekt lysomskifter, selvom baglygterne burde tænde sammen med bilens positionslys.
Nær / fjernlys burde ikke influere på baglyset?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
både
gennemgang.
modstand
og strøm.
alle 3 er forskellig og måle samt hvor og hvorhen man måler
og er man ikke inde i det, kan det være svært og finde rundt.
og gør man det forkert, kan man risikere og brænde noget af.
sep 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Foerstil dig el som vand eller trykkuft.
Måling er således vandtryk eller lufttryk.
Diverse målepunkter er så igen ækvaleret som målestudser kontra blank kobber. Med strøm er det noget sværere at måle. Den tid den glæde.
Held og lykke med fejlsøgningen. Mvh kp
Testing af ledninger i bilen