{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.509 visninger | Oprettet:

christian H
christian H
Tilmeldt:
4. nov 2016
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24

Dumpet syn - Kan det betale sig at ordne? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter,
Min bil har dumpet syn og er pt. i omsyns perioden. Det er en 2004 Hyundai Getz som jeg egentlig var/er ret glad for, især fordi den har en pæn motor kontra dens størrelse. Jeg gav ca 25.000 kr for den i 2017 og overvejer nu om jeg skal skifte til en yngre model, eller om jeg skal få den ordnet?

Jeg har prøvet at lave "auto butler 3 tilbud" men de er helt i øst og vest. En af dem siger 5.000kr, en anden siger 30.000kr og den tredje siger "inspektion 100kr"

Hvis i ser på nedenstående fejlliste, hvad tænker i så? Hvor ligger vi ca henne af prismæssigt? Snakker vi under eller over 10.000kr? Er klar over det selvfølgelig er svært uden at se på den fysisk, men hvilken boldgade tænker i jeg ligger i? Er pt på SU, men har behov for bil (40km til skole), så bliver nød til enten at få den ordnet eller bytte til en lidt nyere.

---------
6,1,1,C,V Chassis og dele fastgjort til chassis, Chassis eller ramme og dertil fastgjorte dele, Almindelig tilstand, For kraftig tæring, som påvirker samlingernes styrke., forbro, Væsentlig fejl
6,1,1,C,V Chassis og dele fastgjort til chassis, Chassis eller ramme og dertil fastgjorte dele, Almindelig tilstand, For kraftig tæring, som påvirker samlingernes styrke., panel, højre, venstre, Væsentlig fejl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet syn - Kan det betale sig at ordne?
  • #1   15. jan 2019 Forbro er svaghed på dem.. Min gamle getz var også til synstjek engang og der skrev han også forbro i listen. Men han accepterede det hvis den var svejset og lavet ordenligt med nye plader på smiley så det var billigere end at skifte en hel forbro

  • #2   15. jan 2019 Hvis du kan få en ny forbro ved en hugger, og få lappet de huller i begge paneler, så kan det slet ikke blive så dyrt.
    Min bror gav 1200 for en bagbro til en matrix, så er det jo bare at skift den og få lappet de huller.
    Kan sikkert gøres for under 5000 hvis du finder en der er billig.
    Jeg har altid læst og fået at vide at man ikke må svejse i forbro, bagbro og bære arme osv.
    Så måske man har skjult det godt, eller bare mødt en meget flink synsmand. ??


  • #3   15. jan 2019 #2 man kunne slet ikke se den var svejset i hvert fald smiley der var også en del rustbeskyttelse på den da den var færdig

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   15. jan 2019 Jeg har skiftet en del forbroer på den model, det er desværre en svaghed på dem, sammen med bagbroen smiley
    Men det kan klares ret let, hvis man ved hvordan man skal svejse lortet sammen, og gemme beviserne smiley
    Men du skal regne med omkring 3-5000kr for operationen uden panelerne, på dem kan det bare være yderste lag som er tærret, det kan desværre også gå dybere, så du skal forbi en mekaniker og have et ordenligt tilbud.
    Men det burde ikke koste dig over 10 at få den lavet, på ingen måde!
    Ham som har brudt 30.000 må enten have tastet forkert, eller have så travlt, at han har givet en så høj pris, så han vidste at du ikke ville acceptere (Selv om han bare kunne have ladet vær med at give tilbud)


  • #5   15. jan 2019 ville lave den hvis det var mig smiley man ved altid hvad man har og aldrig hvad man får!


  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #6   15. jan 2019 Sætter stor pris på svarene gutter, meget bedre end jeg havde håbet. Der var faktisk 3 andre fejl også, men det er 3 mindre fejl jeg selv kan ordne (dæk og lys).

    Jeg triller ned forbi en mekaniker i morgen med bilen og får dem til at kigge på det. Jeg skriver lige her når jeg vender hjem hvad det ender med.

    Sjovt nok tjekkede de ikke andre ting ved syn (bremser, udstødning osv) de tænte ikke engang moteren haha.


    Skriver i morgen!



  • #7   15. jan 2019 Ordet smaskrådden dukker op i mit hoved når jeg læser den rapport.

  • #8   15. jan 2019 Læg lige mærke til at de så ikke har gjort synet færdig, og at du nok får fuldt syn næste gang og skal betale fuld pris igen.

    SYNRAPPORT IKKE UDTØMMENDE hed det før i tiden.


  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #9   15. jan 2019 Nej, det er fuldt syn på papiret, der står ikke noget om de ikke er færdige. Papiret ser ens ud med de andre syns papir jeg har fra min gamle bil. De brugte ca 15 minutter i alt.

  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #10   15. jan 2019 Panelerne kan sandsynligvis lappes af en eller anden tilfældig plademand hvis de ikke er alt for medtagede.
    Er det rust i forbroen eller i ophæng til forbroen?

    Det er vel i høj grad en økonomisk afvejning eftersom du har behov for bilen og er på SU, hvis den kan laves for under 10000,- samlet set og bilen ellers er ok og ikke har kørt alt for meget ville jeg sige at det ville være en bedre løsning at beholde den end at købe noget lidt nyere, som jo sagtens kan være en ligeså stor potentiel værkstedsregning om 2 måneder. Du ved hvad du har - ikke hvilke hovedpiner du evt. kan købe dig til..

    Hvis du skal have noget nyere og med SU økonomi og behov for biltransport vil jeg mene at du bør overveje den billigste mikrobil på leasing du kan finde og bruge de 10000 sparet på reparation af Getz'en som startydelse.

    Hvis du skal sælge den bør du får den på markedet hurtigst muligt, hvis den stadig har 3 ugers omsynsfrist og en nogenlunde fejlliste for en hobbymekaniker kan den måske godt være 4-5000 værd. Når først den er over fristen og står og glaner uden plader på er der vist kun skrotpræmien tilbage.
    Husk at den ikke kan omregistreres hvis den er over synsfristen. (Dvs. sælges uden plader efter prøveturen eller sælger leverer og tager pladerne med..)



  • #11   15. jan 2019 Som jeg læser er den rusten i alle samlinger, det er skruen uden ende.

  • #12   15. jan 2019 Tjek hvad en tilsvarende koster nysynet. Hvis din udgift nærmer sig brugt prisen, så skrot den...

  • #14   15. jan 2019 Prøv at køre ud til dem der skriver 5000,- så de kan se bilen . Hvis i kan aftale 5000,- betinget af den den bliver godkendt, er det vel okay.
    Mvh. Gert


  • #15   16. jan 2019 #14 findes der værksteder der vil garantere det?

    Hvad nu hvis de finder andre ting/mere rust? Synlig rust er altid kun toppen af isbjerget...


  • #17   16. jan 2019 synd du bor så langt væk jeg ville kunne lave paneler og forbro for 5000 plus syns gebyr

  • #18   16. jan 2019 #17
    Ja det lyder da ikke helt dumt..

    Kan se at man lige nu kan få en spritny forbro for ca. 1750,-kr.
    Dertil kommer montering og sporing.
    Så er der sikkert bare nogle små rusthuller i hver panel, så det kan jo godt lade sig gøre..

    Men det er da også træls at manden har givet 25.000kr. for 2 år siden..
    Så hvis bilen ellers er i orden ud over de andre fejl, så kan det nok betale sig for ham...hvis han beholder den.
    Men at give 10.000 kr. eller mere syntes jeg er helt hen i hegnet... og slet ikke hvis man påtænker at sælge den efter syn, og det er der jo rigtig mange der gør og tror at det hæver prisen, på en ældre bil, når den er nysynet.


  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #19   17. jan 2019 Hey gutter, sorry for lidt senere svar end forventet.

    Jeg har lavet en aftale med en mekaniker om han har 6500kr til at få den nysynet ellers er det gratis, jeg fik det på skrift og mekanikeren har fine anmeldelser på trustpilot og de der rating sider, så jeg stoler på han får den igennem syn.

    Alt i alt tror jeg at jeg har fået en rigtig god aftale, så medmindre der sker noget uventet beholder jeg den indtil næste syn smiley

    #17, dælme ellers et fint tilbud også, tak.


  • #20   17. jan 2019 jamen lad ham da endelig lave den da det er noget tættere på og fin pris stadig

  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #21   17. jan 2019 Lyder som en go' løsning.. smiley

  • #22   17. jan 2019 Hvor lang tid skal det så tage ?

  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #23   26. jan 2019 #22 Til info blev den synet som aftalt i sidste uge

  • #24   26. jan 2019 Fint du vender tilbage med svar.
    Mvh. Gert


Kommentér på:
Dumpet syn - Kan det betale sig at ordne?

Annonce