{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.574 visninger | Oprettet:

Topstykke ventiler {{forumTopicSubject}}

Har købt en ventilfjedertang til ca. 200, og den kan bare slet ik håndtere mine ventiler. Den bliver vredet skævt og der sker ik rigtig noget når man spænder...

Jeg vil gerne have slebet ventiler/sæder på min Opel Rekord 2.0S, for den skyder og går af lort.

Men hvordan kan man chekke om ventilerne overhovedet er tætte? Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget galt, udover der er helveds sodet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Topstykke ventiler
  • #1   20. dec 2006 Til sådan en gammel opel kan du selv lave en ventiltang. Det har jeg i hvert fald. Og den virker hver gang. Har også lavet en til min ford...

• #2   20. dec 2006 Nar du har fået dem ud. Køber du noget slibepasta og kører rundt med ventillerne en ad gangen. Derefter rengør du dem og samler pisset igen..

Men hvis du har hydravliske ventilløftere, så er de meget svære at indstille!!!!

• #3   20. dec 2006 du kan tjekke dine sæder ved at hælde rensebenzin bagvendt ind ovenpå ventilerne og så kigge med en lille lygte nedenunder ventilerne og se om de "sveder"!!

• #4   20. dec 2006 Der er vel ingen grund til at slibe ventilerne hvis den ikke "sveder" når jeg hælder benzin i kammerne ... ?

Det er fordi den skyder af helvedstil, og skyder og sprutter når jeg fra lave omdrejninger giver gas. Kan det være indsugningspakningen der er utæt?. Eller toppakningen?

• #5   20. dec 2006 vad benzin køre den på ??

• #6   20. dec 2006 jeg syntes det lyder som tændingen der måske står forkert. har du monteret kablerne rigtig??

• #7   20. dec 2006 95 med oktan.. ikke der problemet er

• #8   20. dec 2006 Kabler, tænding er korrekt... Næsten alt er chekket

Men måske er min karburator den skyldige?

• #9   20. dec 2006 tror jeg næppe!
    tandremmen hoppet en tand_??

• #10   20. dec 2006 Det vist usandsynligt den er hoppet. Ved jeg den ikke er. Ser også godt stram ud.

Jeg har chekket med terpentin i ind/ud kamrene, og den sveder MEGET ud af ventilerne... Så mon ikke det er utætte ventiler der er problemet?

Hvad sker der hvis olietyvene, dem simmeringe der sidder på ventilerne, er utætte?

• #11   21. dec 2006 Tag en sugekop, og sæt fast på ventilens flade, altså den side der vender ud i cylinderen. Derefter markerer du med kridt e.l. 3 steder på ventilens anlægsflade i ventilsædet. Så sætter du ventilen i sædet, og drejer ventilen ved hjælp af sugekoppen. Hvis de 3 streger er jævnet ud, så der er kridt hele vejen rundt på ventilen, med en bredde på min 2 mm., så er det tæt. Hvis det er utæt, eller sædet er brændt, vil det tydeligt kunne ses på kridtstregen. Det er lidt svært at forklare, men helt simpelt når man laver det.

Ventilsæder skal slibes med karporøndum, en form for slibepasta, specielt egnet til at slibe ventilsæder med.

Sikker på du ikke skal køre med blyholdig benzin på den gamle skude?

Kommentér på:
Topstykke ventiler

Annonce