{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Vw polo 2003 1.4 - motoren får ikke brændstof.
Benzin pumpe virker, har tjekket!
Benzin når helt op til dyserne!
Krumptapføler skiftet!
MAP Sensor skiftet!
Alle sikringer er gået gennem!
Indsprøjtnigs dyser skiftet!
Der er gnist og alle tændrør er skiftet!

Motoren kan starte hvis benzinen bliver tilført direkte!

EPC lys er tændt - forsvinder nogen gange!
ABS lys tænder af og til når jeg prøver at starte!
Det samme gøre olie

Tester giver disse fejlkoder:
P0106
P2101
P0203
P0403

Den gik ud en tidlig morgen efter en nat med sne og minus græder! Den startede normalt, men gik ud imens jeg var ved at fjerne sne fra ruden. Der var intet galt med den før! Den startede igen nogen timer efter i et par minutter med ujævn motor gang og gik ud igen for sidste gang, nu det 14 dage siden og jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der er galt - synes selv jeg har prøvet alt.
Nogen herinde der måske har en ide om hvad det kan være? H


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges
  • #1   30. jan 2019 Kan se ud fra de fejl koder så har du fejl på dyse nummer 3 plus erg ventil har du renset den ?. Og så fejl på strøm til luftmængdemåleren/lmm. tjek stik og ledning er ok til den. Og tjek stil er i orden fra batteriet til korossen og til motor. Men grunden til jeg tror du ikke kan starte er den fejl på dit gas spjæld. Så tjek ledninger og stik der til. Og evt udskift det plus grund justere det med tester.

  • #2   30. jan 2019 Har lige haft samme problem med min polo. Også da det var koldt. Det var manglende strøm til gasspjæld pga dårligt batteri. Så kunne den ikke lave grundindstilling.

  • #3   30. jan 2019 Freeway insprøjtningsdyserne er nye. Har skiftet alle 4. Men kan det være rigtigt at der ingen brændstof kommer ud af dem pga gas spjæld? Må lige tjekke. Har ingen tester eller viden om hvordan man justere dem på sådan en. Er det svært?

    Ved ikke om det har nogen betydning, men når man kommer brændstof direkte i så fungere motoren helt nornalt.

    Tak for svar btw!

    Daniel tak jeg vil købe et nyt batteri også!


  • #4   30. jan 2019 Ja vis spjældet/sensor er helt færdig eller det ikke er grund justeret. Og ikke åbner pga af evt en fejl. så får ecu ikke af vide at den skal lukke benzin ind,da den er gået i nødsystem og lukker det ned. Så ja det kan nemt være problemet. Og med den dyse fejl det kan være ledning nettet eller stik til nummer 3 dyse.hvor fejlen lægger i. Det målte i vel ud først inden du monteret andre dyser. ?

  • #5   30. jan 2019 Og nej det er ikke svært at grund justere et gas spjæld. Og ja der skal tester på til det. Så det ikke noget du kan gøre uden sådan en.

  • #6   30. jan 2019 hvis Den bare gik ud efter sne og frost og du var ved at tøe den op se lige under forruden ved visker trækket der sidder stik til styre boks og boks at der ikke er gået vand i den
    men kun hvis jeg husker rigtigt
    for prøvet det selv på en polo . 2014 med selv samme problem


  • #7   30. jan 2019 Det prøvet jeg også engang det var bare på en polo fra 2000 af. godt nok en sdi der var der gået fugt i selve ecu/styreBoxen. ikke bare stikket der udskiftet jeg selve ecuen da den var brændt af pga af det fugt.

  • #8   30. jan 2019 Ja det en kedelig en

  • #9   30. jan 2019 Har også læst flere steder på nettet, at ledningerne til lambda sidder lidt dumt. Så de kan kortslutte ind på udstødningen. Og så brænder styreboksen af, og den melder nogle forskellige fejl. Så prøv også at tjek de ledninger.

  • #10   30. jan 2019 Bedre overskrift?

Kommentér på:
Hjælp søges

Annonce