{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Patrick G
Patrick G
Tilmeldt:
21. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til Skade ''toyota aygo'' {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig.

Da jeg var på motorvejen igår var der en forankørene som desværre ikke på nogen måde forsøgte at undvie en gensted på vejen, som så har resulteret i at emnet fløj op i luften med fuld fart tilbage mod mig og direkte ind i min bil.
Jeg skal til værkstedet på torsdag hvor de løfter den op for at se hvor slem skaderne er. der er bare så langtid til og er så bange for at bilen er totalt skadet hvad tror i den er ?

P.s ved desværre ikke om det var en pind heller en metal tang .. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Skade ''toyota aygo''
  • #1   21. feb 2019 Har den fået et tryk ind mod motoren ?

    Umiddelbart ligner det “bare” et ny kofanger gitter mm.


  • Patrick G
    Patrick G Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   21. feb 2019 Nej motoren er ikke berørt så vidt jeg kan se, og den kører som den plejer

  • #3   21. feb 2019 så er den ikke total skadet. der kommer en ny kofanger på, måske lidt der er ødelagt inde bag ved. intet at være bekymret for

  • #4   21. feb 2019 Godt nok er en Aygo en lille blikdåse, meeeeeen....

  • #6   21. feb 2019 Rolig nu, det er en små skade ikke noget at være nervøs for. Det koster selvrisikoen og besværet med at undvære bilen og så er det det.

    Havde du haft dashcam i bilen og filmed det hele, så have det være den anden bil som skulle betaler for skaden, som det er nu, hæger du selv på den.


  • #7   21. feb 2019 Hvorfor skulle det dog være den foran kørende der skulle betale? Det er jo ikke ham der har smidt delen på kørebanen.

  • #8   21. feb 2019 #6
    Hvorfor sku det lige være ham foran der sku betale?
    Så hvis du har et dashcam og du får et stenslag, så mener du osse at regningen hænger på forankørende? smiley smiley


  • #9   21. feb 2019 #8 i nogle tilfælde så ja så kan den forankørende godt skulle betale for sådanne skader. Hvis man kører med trailer og ens last ikke er spændt ordentligt fast eller kører med grus osv.

  • #10   21. feb 2019 #9
    du kan sku da ikke samligne ting der bliver slynget op fra vejen, med ting der ikke er fastspændt ordentligt på en trailer


  • #11   21. feb 2019 Jeg har en ven der er taksator. Han siger den er total skadet og det burde være forankørende der skulle betale !!!!

  • #12   21. feb 2019 #9
    Hvor er det lige at ting fra en trailer kommer ind i billedet her?

    #11
    Hvis din ven kan se ud fra et billede af en kofanger at bilen er totalskadet, så burde han måske finde et nyt arbejde. Da en latterlig kommentar at komme med


  • #13   21. feb 2019 Den kommer aldrig til at køre igen grundet værdien

  • #14   21. feb 2019 #13 - Du skal gå i seng, omgående!

  • #16   21. feb 2019 #8
    #7

    Det er sådan loven er indrettet, både hvad angår stenslag og andet som en forankørende rammer og kaster viderer.

    Erstatningsansvaret afhænger dog af, om det er muligt at bevise, at der er sammenhæng mellem hændelsen og skaden, men kan man bevise det, så er det skadevolder som bære erstatningsansvaret.

    Dog hvis en bilist helt uagtet, og uden at opdage det "smutter" en sten, der beskadiger en anden trafikants forrude, så vil det ikke kunne udløse en erstatning fra den pågældende. Da det er de almindelige danske regler om erstatningsret, der grundlæggende hviler på, at man skal have foretaget en handling "man kan bebrejdes" for at være erstatningspligtig.

    Men at se en genstand på vejen og rammen den med bilen, så den slynges viderer , det er ansvarspådragende.

    Har man et lad med grus og sten, og det giver årsag til stenslag så er det også ansvarspådragende. Accelerere man på en vej med synlig sten og grus, og det er årsag til stenslag så er det også ansvarspådragende.


  • #17   22. feb 2019 #9 og #12. Jeg svarede bare på den påstand om at hvis man havde et dashcam, og du fik et stenslag, at den forankørende, fik ansvaret. Så hvis man har sine beviser i orden kan man sagtens lægge ansvaret over på den forankørende.

  • Patrick G
    Patrick G Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #18   22. feb 2019 Amchriste

    det håber jeg godt nok ikke at den er bilen er næsten kun en halvt år gammel...... smiley

    er stadigvæk noget sur da jeg er ret sikker på at hende den kvindelige bilist som kørte over den sad med mobilen i hånden, da en værd som havde øjnene på vejen ville have set at den lå der, Da hun havde kørt over den satte hun farten op selvom jeg blinket og dyttet efter hende først til sidst stoppet hun, det første hun siger når hun kommer ud er '' Åh troede du stoppet mig fordi at min egen bil havde taget skade'' bare der siger det mig at hun har været meget uopmærksom på hvad der skete! også havde hun os mere travlt med at komme videre da hun skulle til et møde......


  • #19   22. feb 2019 #18
    I så fald fik du vel hendes oplysninger, inkl. registreringsnummer?


  • Patrick G
    Patrick G Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #20   22. feb 2019 #19 Har det hele på hende samt billeder af alt.
    Men har snakket med forsikringen og de siger at man ikke kan køre sag på det da man ikke kan dække mod det der er på vejen, da man skal kunne se det som hvis det var et ''sten slag'' Så det er mig der skal betale kasko... hun slipper for at skulle betale noget, os selv om hun har har udsat mig for livsfare og ikke gjorde noget forsøg på at undvige.


  • #21   22. feb 2019 #20
    Det vil ikke være min vurdering, du kan prøve at henvende dig til politiet og tage den derfra. Og hvis du får foretaget en sådan anmeldelse, kan du informerer dit forsikringsselskab om at du er uenig i deres afgørelse og at du har anmeldt det og afventer resultatet før du kan godkende en selvrisikoen.
    Så ved de, at du muligvis en dag forlanger pengene og registreringen af skade tilbageført.
    Og så må du overlade det til domstolen at afgøre skyldspørgsmålet.


Kommentér på:
Hjælp til Skade ''toyota aygo''

Annonce