{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

Frostpropper skyld i dårlig motorgang, for høj forurening? {{forumTopicSubject}}

Hej.
En af mine bekendte har spurgt mig om jeg vil lave hendes bil klar til syn. Hun har været til syn hvor den dumpede dejligt meget smiley

Mekanikeren der stod for synet fortalte hende, at grunden til at bilen har dårlig motorgang og dårlig forurening er, at den er utæt i frostpropperne fordi vandet løber ind til tændrær og kabler?
I mine ører lyder det helt hen i vejret, da de så vidt jeg ved slet ikke kommer i nærheden af hinanden eller har noget at gøre med hinanden de to ting?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frostpropper skyld i dårlig motorgang, for høj forurening?
  • #1   27. feb 2019 Du må jo tjekke det selv, når du har sagt ja til at fixe den.
    Du oplyser ikke engang hvilken bil.

• #2   27. feb 2019 Bilen er en Ford Fiesta 1,4 16V - til dem der ikke gider gætteleg sådan en onsdag smiley

• #3   27. feb 2019 Jeg har ikke sagt Ja, jeg er bare blevet spurgt. Og ja det er en fiesta 1.4 Men regnede ikke lige med det betød det helt vilde mht frostpropper smiley

• #4   27. feb 2019 kommer jo and på motorens opbygning.
    hvor der er frost propper og hvor der ikke er.

men kommer der vand til et tændrør. kan den sagtens køre dårlig, da gnisten kan blive svag

• #5   27. feb 2019 Dennis : Ja det kan jeg skam sagtens regne ud mht vand og tændrør smiley Men syntes det lød mærkelig, at det skulle være fra frostproppen at det vand kom ned til tændrøret.

• #7   27. feb 2019 Frostpropperne sider i siden af motorblokken, et godt stykke væk fra tændrør og andet elektrisk udstyr.
    Nu kender jeg ikke en Fiesta, men jeg tror, at den har et tændingssystem som er elektronisk, med mindre den er 20 plus år gammel.

• #8   27. feb 2019 Nemlig også det jeg tænkte. At de sidder i blokken, langt fra tændrør og kabler i topstykket. Den er fra 2004

• #9   27. feb 2019 tror du ikke han måske har sagt at tændrøren fik olie fra en utæt topdækslet pakning evt. kan heller ikke lige se hvor de skulle få vand fra for der burde ikke side en frost prop ved tændrørenen. Men du må jo bare se bilen og tjekke det ud.for har skam set frost propper i et topstykke. Men dem jeg har set der har det. Har altid været nogen rigtig gamle motor de har sat på. fra før 90 af

• #10   27. feb 2019 freeway: Tænkte det samme og bestilte allerede tidligere en ventildæksel pakning hjem sammen med de andre dele . For det ser man dog ret tit, at der kommer olie pga det

• #11   27. feb 2019 Jeg har haft samme problem. Det er et kendt på nogle af Ford's motore. I det ene tilfælde blev det aldrig tæt igen. Da topstykket var tæret rundt om frostproppen

• #12   28. feb 2019 Øh? Nu har jeg arbejdet med Ford i +30 år og jeg har da aldrig hørt om det, såeh?
    Men at blande frostpropper og vand ind i dårlig motorgang er noget ævl.
    Topdækselspakninger kan ed tiden blive stive og utætte, og så "svømmer" tændrørene ganske rigtigt i olie. Det kan betyde, at gnisten mangler på det pågældende rør, så den halter på en eller flere cylindre.
    Tjek også lige luftfilteret. De er ikke så let tilgængelige, så det HAR måske set bedre dage?

• #13   3. mar 2019 På nogle lidt ældre ford'er sider der frostpropper nede ved tændrørene, har da ihvertfald skiftet dem på en Ford focus fra Ca samme årgang.

Men hvis ikke den halter på 3 cylindre, kan jeg ikke se hvordan det skal have noget med forurening at gøre smiley

Kommentér på:
Frostpropper skyld i dårlig motorgang, for høj forurening?

Annonce