{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Lars H
Lars H
Tilmeldt:
14. mar 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Peugeot 307 årg. 2002, 2.0 HDI 107HK fejl P0243 og P1402 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Vil gerne vide om der findes en Peugeot Doktor eller een der er virkelig dygtig til at fejlfinde.
Jeg bor i Esbjerg, men er da villig til at køre efter løsningen.

Lidt info: har ofret en ny styreboks og adskillige tusinde kroner til fejlfinding allerede. Bilen er forholdsvis nysynet jan 19. Så jeg er nået dertil hvor jeg kun vil ofre hvad det koster for at løse fejlene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 307 årg. 2002, 2.0 HDI 107HK fejl P0243 og P1402
  • #1   14. mar 2019 Ud fra de fejlkoder der, så dur din EGR ikke, har du prøvet udskifte den ?

  • #2   14. mar 2019 Hvad Jeg lige læser ud fra de fejlkoder. p1402 er din egr der evt er sodet til i egr og evt rør til indsugning. Så skilt det af og rens det hele. tjek i samme omgang stik og ledning til egr vis den er el styret. Eller tjek at vacum til den er ok vis den er vacum styret. og tjek at magnet ventilen fungere som den skal også. Og po243 hvad jeg kan se så tjek at alle vacum slanger er tætte til magnet ventilen der styre vacum dåsen/wastgaten til turboen. Og den får det vacum den skal have. plus tjek ledninger og stik til den at det er ok. plus tjek at filteret i den vacum ventil er rent. da vis det stopper til at det give sådan nogen fejl også. ser alt ok ud og fejlen forsætter så udskift den vacum magnet ventil.tjek også at wastgaten/vacum dåsen kan bevæge sig frit som den skal. da den arm den går på kan ruste/sode total til på turboen.Så tjek at den går frit op og ned evt med en skruetrækker.ved at trykke på den arm stangen går på.
    her er en video af hvad magnet ventil jeg mener. Og hvordan man renser filteret i den også .
    https://youtu.be/3Mty5n9UpF4


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   14. mar 2019 Tak for info.
    Kan desværre kun lave lidt mekanisk arbejde, mere rækker min kunnen ikke.
    Vh Lars


  • Anders G
    Anders G Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 18
    #4   14. mar 2019 Jeg vil gerne hjælpe, jeg har original Peugeot tester, og har en med samme maskine stående, så kan jeg tjekke alle parametre og se om der er noget som står ud, og jeg hører også til i Esbjerg området smiley

Kommentér på:
Peugeot 307 årg. 2002, 2.0 HDI 107HK fejl P0243 og P1402

Annonce