Ind og udsugningsventiler på 1.9 TDI Passat? {{forumTopicSubject}}
Hej, er der nogle af jer der ved, om det er de forreste eller de bagerste ventilløftere trykker på indsugningsventilen?
Har haft en smadret ventilløfter i denne her VW Passat 1.9 TDI, og efter skiftet til en ny brugt knastaksel og en ny brugt hætte til ventilløfteren, så hår motoren stadigvæk rigtig dårlig og hele bilen ryster.
Kan mærke i indsugningen, at den puster lidt ud en gang imellem, og jeg formoder at det indsugninsventil, hvor løfteren blev smadret også er ødelagt, og ikke lukker rigtig til.
Som sagt: nogle der ved hvilket der er ind, og hvilket der er udstødningsventil på sådan en 1.9er?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Ellers må du google motorkoden, og få en tegning over det. Men du kan ikke skifte ventilerne udefra uanset hvad, så af med topstykket og kig på det.
mar 2019
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5
Ville bare lige sikre/forhøje min chance for at have gættet rigtig med fejlen. Hvis nu det var udstødningsventilen, så vil jeg fejlsøge lidt mere inden jeg piller topstykket af.
Har også en teori om, at hele knasten måske har rykket sig nogle få grader i forhold til tandhjulet, da knasten slå imod den dårlige ventilløfter og væggen, og derfor måske lukker/åbner forkert op for ud og indsugning.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
mar 2019
Fedt med nogle svar og ideer fra jer!
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
mar 2019
Har dog tænkt på noget med at tjekke den med noget trykluft på en eller anden måde, som du også skriver. Hvordan ville du teste den med trykluft?
mar 2019
mar 2019
Ind og udsugningsventiler på 1.9 TDI Passat?