brug for hjælp til en motordel {{forumTopicSubject}}
hej gutter
jeg har en ven i familien der har haft sin bil på et værksted i dag da motorlampen kom op.
koden var P0011 knastaksel A forstilling bænk 1 uden for arbejdsområde
de sagde med det sammen til hende at hun skulle have ny kæde med hele smøre på.. hun ringede så til mig for at høre om jeg kunne gøre det billigere, hvor jeg sagde til hende at jeg tror simpelt hen ikke at det var kæden der er galt med.. så jeg tog afsted for at se til bilen, kæden raslede ikke eller nogen unormale lyde, startede fint og kørte okay, dog bemærkede jeg at når man accelererede op i fart koblede ud for at skifte gear så steg den en anelse i omdrejninger der var mærkbart.
nårh men jeg havde ikke mit udstyr med så jeg kunne ikke fortage nogen målinger, men jeg blev hurtig mistænksom på oliekontrolventil til indsugnings aksel den som bliver kaldt VVT eller Camshaft Solenoid Oil Valve. jeg havde tænkt mig at tjekke funktion på den til indsugning og udstødning, men men men jeg kan bare ikke finde en ny på marked hvis det nu var den der fejlede.
jeg kan bare ikke finde den eller hvad den hedder på dansk, håber i kan hjælpe mig og sorry for en roman
og ingen ibay
Bil Info
hyundai I10 1,2Fl 2011
nr plade DG37049
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 73 Svar: 451
sep 2003
Følger: 11 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 212
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Ellers kan du bruge denne hjemmeside til at finde reservedels nummeret
https://www.catcar.info/en/
når jeg har fundet mine stumper, bestiller jeg fra denne hjemmeside, de er noget billiger end de danske forhandlere, selv med transport
https://www.carparts-pros.com/
Det er en stump til små 190€
Der er en special reservedel som du nok ikke finder i danmark, ud over hos KIA/Hyundai
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
nov 2007
sep 2003
Følger: 11 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 212
nov 2007
tak for info, men desværre kan kæden stadig være stukket selv om den står på mærker, det er hvis den har skippet en tand.
nårh men havde den i dag. testede de ventiler og rensede dem, de blev også ohmet og de ser ud til at fungere helt efter bogen. snakkede så med hyundai i dag, og de sagde at beskidt olie kunne i nogen tilfælde også fremkalde P0011 noget med olietryk i VVT.
som jeg kunne se, var der alt for meget olie på lang over max, og så var der biltema oliefilter på, så var olie vel også der fra,
lavede en fuld service af bilen tjekkede parameter, og var ud og køre 50 km med forskellige belastninger og fejlen er ikke kommet op i nu. men har sagt til hende at hun skal bare køre som hun plejer og vi må se om fejlen kommer igen, hvis så fejlen kommer, jaaa så er det nok 100% kæden.
tak for alles indput.
og hehe hyundai vil have 2600 + moms og FTZ OEM vil have 956 + moms for den magnetventil..
brug for hjælp til en motordel