2.962 visninger
|
Oprettet:
Altea lugter brændt. Normalt? {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
Har en Altea 2.0 tdi.
Bilen lugter utrolig brændt når man står udenfor den. Den lugter også i kabinen når den står i tomgang. Man kan ikke lugte noget når man kører i den. Tror lugten kommer fra udstødningen. Men det lugter ikke af diesel os. Hvad kan det være?
Kan det være partikelfilter eller utæt udstødning?
Jeg har lige fået skiftet den temperatur sensor, så partikelfilteret er nok ikke blevet renset i et stykke tid. Udstødningen er også en smule utæt.
Hvad tror I? På forhånd tak!
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
find fejlen og udbedre den
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Det er efter den har renset dpf og man kan også høre at den har en anden lyd i tomgang et lille stykke tid efter man er kørt af motorvejen.
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 24 Emner: 10 Svar: 24
Jamen synes måske godt det kunne lugte af brændt olie/diesel eller lign. Det lugter i hvert fald ikke af brændt elektronik eller plastik.
Jeg forstår simpelthen ikke folk kan høre/mærke når jeres bil renser DPF. Jeg kan simpelthen hverken høre eller mærke det. Gad jeg ellers godt lige mærke den renser DPF så jeg ved det virker
Kan jeg gøre noget for at fremprovokere en rensning af DPF når jeg kører? Og hvad skal jeg lytte/mærke efter for at vide den renser filteret?
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Jeg kan også høre når min bil er ved at være under halv stang på oliepinden for så begynder lyden også at ændre sig i tomgang
Men når man kører i bilen 8-10 timer om dagen så lægger man mere mærke til om noget ændrer sig.
Min lugter ikke af elektronik men mere af olie der er brændt af på en varm udstødning.
Altea lugter brændt. Normalt?