{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.387 visninger | Oprettet:

Skift af vacuumslanger Passat 3BG og turbo problem?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Ved ikke om opgaven er noget for en semi novice eller der skal lidt mere kvalificeret hjælp til. Skal have skiftet vacuum slanger på min gamle 3BG men de originale er jo sort, og at skifte sort med sort gør det ikke just nemmere at holde styr på hvad der er og hvad der ikke er blevet skiftet. Jeg har så fundet nogle silikone slanger i både 3mm og 4mm ID men hvad for noget ville være nemmest/bedst at monterer. For original størrelsen er ved 3,2-3,5 mm ID er det ikke. Er bare bange for at 3,, måske bliver lige stramt nok at få på studserne, og at 4mm måske ville sidde for løst eller hvordan?.

Endvidere er min turbo begyndt at hvæse og larme noget så forfærdeligt efter at jeg har haft fået skiftet flexrør og kan ikke umiddelbart lure mig ud af om det er turboen der er ved at skride i svinget, eller det "bare" er en trykslange der har stillet træskoene. Men hvordan filan kan jeg komme det nærmere, og er der måske en herinde i "nærheden" af Fredericia der måske kan og vil hjælpe mig både med det og vacuum slangerne og det gerne for en skilling eller 2?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af vacuumslanger Passat 3BG og turbo problem??
  • #1   14. apr 2019 Altså du har jo været herinde længe nok til at vide at alle værksteder ksn klare opgaven...
    Men ellers pil en af ad gangen køb 1 m 3mm og 1m 4mm og så prøv du lidt frem... 3mm er til at få på men går lidt stramt ..


  • #2   14. apr 2019 hvis du tager en slange af gangen, så kan det ikke gå galt.
    selv med sort slange


  • #3   14. apr 2019 Jeg plejer at købe dem ved Biltema de her vacum slanger på 4 mm
    https://www.biltema.dk/bil---mc/bilreservedele/motorstyring/vakuumslanger/vakuumslange-3-m-2000031578
    og så har de også 5 mm. køb sådan to vacum slanger. så har du det du skal bruge og der er 3 meter i hver. Så der er mere end nok.


    profilbillede
  • #4   14. apr 2019 Det hele er måske ikke 3mm eller? Og sort er bare ikke fedt, når det der sidder på bilen også er sort, så er det da lidt svært at huske og se hvor langt man er nået >_<. Eller hvordan?

  • #5   14. apr 2019 Jeg bruger 4 mm og 5 mm til dem. da der er de to slags str. og har efterhånden skiftet mange af dem. da det altid er det første jeg gør når jeg laver sådan en passat. da de original vacum slanger altid er dårlige og møre.

  • #6   14. apr 2019 Flemming
    Sort er lige så godt som alle andre farver. Køb 2-3 meter og så bare i gang.
    Dit turbo problem har os noget at gøre med den fjeder du har fået monteret. De andre jeg roder med. Køre ganske fint. Efter et pr nye meter slange


  • #7   14. apr 2019 Der er forskel .. 4mm passer fint men skift nu bare en af gangen ..pil den af put den nye på.. hvor svært kan det være...;)..
    Sæt en strips/ stræberblæk på når du har skiftet ... hvis det virkelig kniber ..
    Ellers må du sgu på værksted:)


  • #8   14. apr 2019 husk at tjekke de vacum plastik rør der går rundt om motoren/luft kassen. der kan blive slidt huller i dem. Så gå dem helt igennem evt bloker enden og sæt tryk til dem. så du kan se mærke hvor der er slidt hul henne. Det er tit folk glemmer at tjekke dem når de går alt det andet igennem med nye slanger.

  • #9   5. aug 2019 Hvis I har bruge for Silikone slanger så tjek:

    https://rubberproff.dk/produkt-kategori/silikone-slanger/


  • #10   17. aug 2019 Har fået checket vacuum slanger og der er ikke noget der er utæt der :(. Lorte øse.

  • #11   17. aug 2019 har du tjekket din turbo er ok . Du har haft noget bøvl med din tdi. det ellers normal en nem bil at holde køres har selv haft flere og har da stadig en. men den jeg har nu lavet jeg så også en total motor til da jeg købte den defekt. Og har siden ikke haft noget bøvl med den.

  • #12   17. aug 2019 Min turbo "burde" ikke fejle noget, for prøvede at skifte den med en jeg havde liggende fra en bil som virkede på den bil den kom fra og det virkede ikke. Men mistænker VGT delen i selve turboen.

    For en kammerat af mig smed en fjeder på så den blev holdt kunstigt åbent og så gik den ikke i fejl med for lavt ladetryk, men kunne så ikke kører mere end 130 før den gik i fejl med for højt ladetryk.

    Så planen er at tage de 2 turboer jeg har liggende nu og splitte dem af og så se om vi bliver klogere der og efterfølgende splitte den ad der sidder på bilen hvis at det viser sig at det er VGT delen der er gået.


  • #13   17. aug 2019 jamen kan du bevæge din arm vacum dysen styre med stangen på turboen frit op og ned?. for de kan gro fast og givet det problem. Og vis den går frit har du prøvet at justeret stangen vis du justere den kortere så hæver du lade trykket. Så vis den køre med for lavt kan det hjælpe. har set en del der har været justeret forkert. Jeg plejer at sætte tester på og se hvad tryk den køre med og så justere den stange så det passer.vis den står forkert.

Kommentér på:
Skift af vacuumslanger Passat 3BG og turbo problem??

Annonce