{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dashcam erfaringer?
  • #1   23. apr 2019 Du har været her siden 2004.... Har du glemt søgefunktionen?

Eller HAR du været igennem tidligere emner?

https://www.bilgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=dashcam

• #2   23. apr 2019 Jeg køre med dashcam engang, men blev træt af at sætte det op og tage det ned og have en ledning hængende.

Så personligt vil jeg heller undvære eller få det fastmonteret, men det er så min smag. Du kan også bruge den mobil hvis du kan finde en holder og kameraet er godt nok.

Hvad vil du bruge det til, hvad er formålet?

• #3   23. apr 2019 Tjek forum. Har efterhånden været oppe mange gange.

• #4   23. apr 2019 jeg har købt et billige et,
    som sættet på bakspejlet og filmer både frem og tilbage.
    og kan bruges som bakkamera.

det virker rigtig fint. når det optager, laves der 2 filer en til hver kamera.

det har 2 minusser.
    jeg ville gerne have et med GPS speedometer og at det ville optage over gamle klip.
    jeg skal selv slette af kortet når det er fuldt

jeg har det mest, fordi mange mener at man køre råddent, når man har sådan en bil som min, så jeg tror/håber filmklip, kan hjælpe ved evt uheld.

• #6   23. apr 2019 Jeg bruger mobilen og der findes masser af gratis apps til det

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #7   23. apr 2019 Jeg har 3 (bruger kun det ene)
    Ene er et af de billige, det var meget billigt, og optager da nogenlunde.. Ca som en mobil fra 2010, ikke noget vildt og voldsomt, men man kan da næsten se en nr plade på den anden bil.

Det andet er et "DOD LS460w" optager rigtig flot i 1080p@30fps, og man kan sagtens se nr plader og andre detaljer.

Det sidste og nyeste er Blackvue dr750s-2, altså 2 kanals, front og bag kan optages på samme tid, og det sidder fast i bilen, skal dog lige have lavet noget strøm så det kan køre 24/7, og ikke som nu, hvor det kun er på tænding (Cigarstik montering) Vil ikke sige at det optager meget bedre end DOD kameraet, men mere flydende da det er 60fps og ikke 30

• #8   23. apr 2019 #4
    Det var også min tanke, men synes det blev for besværligt når det ikke er fastmontere, i forhold til risikoen for en ulykke.

Det største problem er parkings skader og der hjælper det ikke fordi det jo ikke filmer døgnet rundt (og det vil også være ulovligt hvis det gjorde).

• Bjerggaards

#9   23. apr 2019 #8
    Der findes flere modeller med parkeringsmode, som gemmer optagelser 30sek før og efter evt uheld.
    Og jo, ganske lovligt

• #10   23. apr 2019 #9
    Jo, men de filmer stadig kun ud af forruden og skader sker ofte andre steder på bilen og uden at film hvem som gjorde hvad, så er det uden værdi.

Men ja, man kan godt få nogle med parkeringsfunktion, så de kun filmer efter G påvirkning, men det hjælper ikke med ridser i lakken fra en kat eller andre smiley

• #11   23. apr 2019 https://fdm.dk/alt-om-biler/love-regler/faerdselsregler/dashcam-hvad-er-lovligt

her stå lidt om regler angående dashcam.

• Bjerggaards

#12   23. apr 2019 #10
    Og bagruden hvis man har købt 2 kanals, hvis man kan få en skade på siden, hvor ingen biler kan ses komme eller køre derfra, så fortjener de næsten at slippe afsted.. Mit kan vidst begynde ved bevægelse, så der ikke engang skal kontakt på bilen før det optager. Men om den fanger katte eller ej aner jeg ikke, det ville dog intet betyde, da katte sjældent er dækket af forsikringer, og derved er det svært at få nogen til at dække evt småridser som de kan lave..
    Men hvis en kat kan lave ridser i lakken på ens bil, så har man satme også en elendig kat, eller også er katten en løve smiley
    Men har ikke fået prøvet, da mit cigarstik slukker når der ik er tænding på, så skal lige have lavet et nyt, og skjult monteringen helt

• #13   23. apr 2019 Hej
    Har både en for og bag
    En go tjekkisk dimmer foran og noget billig Biltema skrammel bag.
    Det er rart med noget løbende dokumentation på rødlyskørsel, vestre kurve kørsel og mv.
    Mvh kp

• #14   23. apr 2019 #12
    Det med katten var mere fordi der er et par debatter her, om katte der ridser biler smiley

Bevægelsesensor det lyder smart, hvilket dascam har du?

• #15   23. apr 2019 Jeg købte et dashcam i forrige uge fra Elgiganten til 500 kr (sat ned fra 800, men er udgået nu).
    Købte det på grund af at folk på min skole synes det kan være sjovt at tvære mad ud over bilerne.

Det optager konstant og overskriver tidligere videoer hvis jeg ikke gemmer at gemme dem. Har ca gemt de sidste 12 timer på 32 GB

Derudover har det også noget wifi streaming så jeg kan se det hele live fra min telefon.

Jeg er godt tilfreds med det og det fylder næsten ingenting efter ledninger osv er gemt.

Har gjort så det konstant får strøm så det altid optager

• Bjerggaards

#16   23. apr 2019 #14
    Blackvue dr750s-2.
    Der er et par "fejl" ved det.
    1. KUN cigarstik til strøm, og sådan er hele deres linje vidst..
    2. Der følger desværre ikke polaroid filter med til linsen, og det er en halvdyr opgradering for et mikroskopisk filter, men sådan er det åbenbart bare.
    Men ellers er jeg glad for det, især når saab en gang bliver udstyret med konstant strøm i cigarstikket smiley

• Bjerggaards

#18   23. apr 2019 Trolle
    Hvis man vil bruge tlf, hvorfor så ik bare bruge org kamera app, eller et af de gratis apps som også kan optage gps fart?
    Hvor de ikke komprimere kvaliteten, som facebook altid gør for at spare på data..
    4k@60fps er jo en del mb pr min, selv 1080p@60fps er på mit omkring 100mb/min, og 70 på bag kamera, som enten er 1080p@30 eller 720@60, kan ik rigtig huske for at være ærlig

• #19   23. apr 2019 #15
    Det er desværre ulovligt kamera overvågning, der skal være en sensor i så det kun aktiveres situation bestemt.

Hvordan får man lavet konstant strøm i cigarstikket, min Toyota har samme problem?

• #20   24. apr 2019 Vil helst ikke have noget fastmonteret da jeg har leasebil, samt 2-3 andre biler også. Så det skal kunne flyttes mellem dem.

Kører da lidt km. til/fra job og vil bruge det til dokumentation, bl.a fordi jeg har fået smadret hele forenden (lygter, hjelm, forrude, tag) på en bil pga. en lastbil havde glemt at lukke smækken, samt flere forruder af samme årsag. Jeg møder ofte lastbiler som kommer blæsende gennem vejarbejde med grus på kørebanen, som er totalt ligeglade med de sprøjter sten overalt og det har lige kostet mig en forrude mere.

• #21   24. apr 2019 #20
    Men det er så stadig imens bilerne er parkeret, så skal du have en løsning hvor de får strøm når bilen er slukket og kamera med en bevægelsessensor sensor.

Hvis de holder på samme parkeringsplads, så kan det være du skal have dashcam til når de køre og overvågningskamera på parkeringspladsen.

• Bjerggaards

#23   24. apr 2019 #19
    Der er forskellige metoder, jeg smider dog nyt stik i min, så jeg ikke mister det normale stik, og så bliver det nye gemt væk

• #24   24. apr 2019 jeg har gemt et stik væk bag handskerummet,
    stikket er tilsluttet tændings + kl 15.
    så mit kamera starter op, når jeg starter bilen

• Bjerggaards

#25   24. apr 2019 Jeg har også lige gemt mit bagved handskerummet nu. Tog strømmen fra en ubrugt ledning bagved, som havde konstant 12v.
    Så nu virker det med bevægelses sensor, og nu må jeg se hvor mange dyr osv der kommer forbi her om natten smiley

Kommentér på:
Dashcam erfaringer?

Annonce