{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.478 visninger | Oprettet:

Pris på udskiftning af kobling i dobbeltkoblingsgearkasse (EDC) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har netop været forbi værkstedet, da min kobling/gearkasse siger en mærkelig lyd når jeg skifter gear fra 3.-4. og 5.-6. gear. Mekanikeren mente, at det kunne være koblingen som skulle udskiftes, men er pt. ved at fejlsøge i deres tekniske database.

Er der nogen af jer, der kan give et overslag over prisen for udskiftning af kobling?

Jeg har set priseksempler på 7-8.000 og 15-18.000 kr ved at google lidt om priserne, hvilket er et rimeligt stort spænd!

Bilen er en Renault Megane 1.6 TCE 205 Sport Tourer EDC.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på udskiftning af kobling i dobbeltkoblingsgearkasse (EDC)
  • #2   30. apr 2019 Jeg tvivler på garantien dækker - for det første er der gået mere end 2 år, og så fremgår det af deres garantibestemmelser, at følgende ikke er dækket:

• Udskiftning af sliddele, der skyldes brug af køretøjet; For eksempel: støddæmpere, for og bag, akkumulator, batterier i håndsendere, viskerblade for & bag, bremseskiver for & bag, bremsebelægninger for og bag, pærer (undtaget instrumentlys), sikringer, kobling, olie og væsker, filtre, dæk & brændstof.

• #5   30. apr 2019 #3: Jeg vil helt klar gå efter om det kan køres under garantien eller pr kulance. Det er altid et forsøg værd, worst case får jeg bare et nej.

#4: Ingen ide - jeg er absolut ikke fagkyndig.

Bilen er naturligvis med automatgear, men det giver måske sig selv med betegnelsen "EDC" og dobbeltkoblingsgearkasse?

• #6   30. apr 2019 Det kan være noget rigtig lort.
    Dem med kulance, laver man med en rep.
    Når det så går i stykker igen, bliver det hele udskiftet.
    Kender en som har haft bilen på værksted 3 gange.
    Tror ikke på, de nogensinde får det til at holde.
    Godt min er med gammeldags momentomformer. Det kan holde til nogle tæsk.

• #7   30. apr 2019 Hej
    Ca 8-10000 kr i det lav
    MVH Kp

• #8   30. apr 2019 Hvis priserne hos Renault er de samme som ved VW, så skal du regne med cirka 20.000 kroner. Et koblingsskift hos VW på en DSG7 gearkasse koster omkring 20.000 kroner inkl. alt.

• #9   30. apr 2019 Ville undre hvis koblingen kostede under 15000 og så montering oveni.... Er den passet med service ved Renault...?

• #10   1. maj 2019 Jeg har nu fået pris på udskiftning. En kobling til den gearkasse koster 20.500 inkl. moms og hertil 15 timers arbejdsløn med timepris på 1050 kr. Samlet kr. 36.250.

Renault har pr kulance tilbudt at dække 70% af omkostningen (dels pga fejlens karakter ift bilens alder og km-stand, samt fordi alle service er overholdt via autoriseret renaultværksted og fordi fejlen er kendt....).
    Dvs jeg samlet kan slippe med ca 11.000 kr.

Jeg vil dog forsøge at få dem til at dække yderligere af prisen - er der nogen der har erfaring med det? Kan jeg selv direkte kontakte Renault eller skal det gå via forhandler/værksted?
    Er der overhovedet noget komme efter, eller skal jeg blot være tilfreds med de 70%? Som de jo ikke er forpligtiget til..

• #12   1. maj 2019 11# dsg 7 har jeg hørt flere ved omkring 20-30000km der sgu ny kobling i

• #14   1. maj 2019 Jeg har endnu ikke fået den tekniske forklaring på problemet, da de skal fejlsøge, men de mente at det krævede ny kobling. Må se hvad de endeligt vender tilbage med..

Den utekniske forklaring er en relativ høj lyd ifm gearskifte (som i en slags "wuush/zooom") og et mærkbart ryk, som på ingen måde følges smooth og faktisk bare er irriterende/generende.

• #16   25. jul 2019 Hej Chris.
    Ja problemet er løst nu - koblingen er udskiftet og Renault har dækket 100% af udgiften (både materiale og arbejdsløn). Præcis hvilken fejl der var tale om (udover at det var koblingen), det ved jeg ikke.

Husk altid at presse på for yderligere kulance, da de 100% ikke kommer af sig selv.
    Det hjalp endvidere, at jeg har overholdt alle services og service er foretaget af samme værksted/forhandler, hvor jeg købte bilen.

• Steen L
    Steen L Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #17   7. mar 2022 Prismæssigt kan man ikke sammenligne vw dsg med Renault edc, selv om teknikken er henad det samme. Det er både nemmere og billigere at lave en VW, da viden er mere udbredt, og stumperne er billigere. Under halv pris af edc, vil jeg gætte på.

Kommentér på:
Pris på udskiftning af kobling i dobbeltkoblingsgearkasse (EDC)

Annonce