{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

1.9 TDI startproblemer {{forumTopicSubject}}

jeg går og bøvler med min Skoda octavia 1.9 tdi fra 2005. Når den er varm, har den svær ved at starte.

Bilen er blevet chippet af Landberg, og han har sat mængden af diesel op, så den får det samme når den er varm, som hvis den var kold.

Jeg har bestilt en ny starter, som skal på i næste uge, men jeg er i dag kommet i tvivl, om det kan være starteren. Jeg prøvede nemlig at tage stikket til temperaturføleren af, og så startede motoren med det samme, når den er varm. Dog føltes det som om motoren var på vej ud af bilen. Kobling/svinghjul er nyt, Tandrem er ny, Bilen er nyserviceret, EGR er lukket af - både mekanisk og elektronisk og dyser er ok. Bilen har kørt 175.000.

Har målt startomdrejninger på starteren, og det ser således ud:

130 omdrejninger ved varm motor. 8-10 snoninger

150 omdrejninger ved varm motor og batterilader på. 6-8 snoninger

189 omdrejninger ved kold motor. 1-2 snoninger

Mener dyser skal have 180 omdrejninger før de åbner op??

Hvis jeg tager kølevæsketemperatur fra, starter den med det samme ved varm motor.

Har prøvet med to forskellige startere - Den der sad i bilen, og en brugt. der kom de samme resultater på omdrejninger uanset hvilken starter der blev brugt.

Temperaturføleren viser ikke forkert, Men kan den være synderen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 TDI startproblemer
  • #2   4. maj 2019 Det kan nemt være temperatur sensoren der er tosset har set det på flere af de typer tdi maskiner. hvor de startet godt kolde og varme tog det længer tid at få dem igang. Og den temperatur sensor har 4 stik så den sender både temperatur til ecu og til speedometer. Og vis den til ecu ikke er helt ok bare sviger lidt uden for hvad den forventer. Så har du det start problem. Og sidst jeg købte en kostet den 100 kr. så den er ikke dyr men hjælper det ikke så har jeg set flere der har sat et relæ imellem.Så når den er varm så slår den temperatur sensoren fra ind til den er startet. Det sidste her er hvor folk har gjort alt for at løse problemet hvor ingen ting har hjulpen.
    og nu når du har fået lavet den software opdatering så burde den starte med en halv slidt starter. Hvad med dit batteri er det ok for vis bare det er lidt træt kan det være skyld i det. Og så kan den temperatur sensor også være skyd i det . Det er de ting der normalt gør de starter dårligt varm.


  • #3   4. maj 2019 Men prøv lige den her lille test. kør bilen varm. Så sæt start kabler på fra en anden bils batteri til dit. og så prøv at start vis den starter fint der så er dit batteri ikke godt nok. Og vis din starter er bare lidt slidt så gør det det ikke bedre.

  • #4   4. maj 2019 Batteri er også nyere. Har også prøvet med et sprit nyt 72 ah. Batteri, og det hjalp intet. Hvis jeg har en batterilader på, hjælper det lidt.

Kommentér på:
1.9 TDI startproblemer

Annonce