{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.759 visninger | Oprettet:

Peugeot 307 ALLE lamper lyser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en udfordring med min Peugeot 307 2.0 HDI fra 2004..
Jeg kom kørende og pludselig melder den i displayet, at den ikke lader mere. Jeg prøver at slukke og tænde bilen, men kan ikke starte den.
Der kommer starthjælp ud og jeg kan nu køre videre. Ca. 6 km når jeg, og så skriver den det samme. Samtidig begynder ALLE lamper i instrumentbrættet at lyse, og servostyringen begynder at slå til og fra..
Jeg snakker med en kammerat, som mener det kan være laderegulatoren på generatoren, så den får jeg skiftet. Det har dog ikke afhjulpet problemet.. Bilen har stået med lader på hele natten, og jeg kunne så starte bilen.. jeg når dog kun 200 meter inden bilen begynder på de samme ting igen.. Jeg slukker bilen, og kan igen ikke starte den.. Jeg tvivler på det er generatoren selv den er galt med.. ikke med alle de andre ting hvor alle lamper lyser..

Er der nogen som har nogle bud på hvad der kan forårsage det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 307 ALLE lamper lyser
  • #1   6. maj 2019 Tjek stel forbindelse samt stik / ledninger, fejlen kunne godt ligge der et sted.

  • #2   6. maj 2019 Mål den ud i stedet for at gisne om det, Peugeot er super følsomme overfor strømsvingninger.
    Det kunne sagtens være din generator, men det er en test du skal lade din mekaniker klare eller hvis du har forstand på det selv.
    Med alle de fejl der så har bilen 100% sikkert lagt nogle fejl i ECU'en


  • #3   6. maj 2019 Vil også slutte mig til at du skal have målt om den lader. nu har jeg selv sådan en bil og ved vis generatoren ikke lader så når den har kørt lidt. Og den opdager den ikke lader så slukker den for divs ting og alle lamper tænder i speedometer. så få målt det ud inden du gør alt mulig andet. Og det jo nemt at gøre bare brug et multimeter til at måle det med. min der var så bare multiremmen der var røget da den ikke ladet. Og tjek også at dit batteri er ok og ikke ved at falde sammen. Det kan også gøre at alle lamper tænder.

  • #4   6. maj 2019 På min gamle 207 med tilsvarende fejl var det BSI boksen, der var defekt

  • #5   6. maj 2019 Ja det kan også være bsi Boxen og Det kan være stikket ved ecu hvor de stifter er tæret væk pga fugt. Og det kan være fugt ved stik ved bsi også. vis bilen har en utæt forrude. men ville nu tjekke om den lader først. for vis den ikke gør eller batteriet er næsten faldet samme er fejlen der. men har set lidt af hvert ske ved de psa biler. selv om jeg nu ikke syns det er værre end så mange andre mærker. tjek også stil og plus til motor og korossen som der også bliver beskrevet tidliger.

  • #6   7. maj 2019 Mange tak for svar alle sammen smiley .. Der er klart noget jeg kan gå videre med her.

    Freeway hvis jeg måler med multimeter om generatoren lader, så indikerer det vel ikke hvor fejlen ligger? Tænker at der kan vel være mange grunde til at generatoren ikke lader?.. Jeg har fået fortalt at det er utrolig sjældent at generatoren fejler.. Oftest er det generator regulatoren (derfor jeg skiftede den)..
    Hvordan tjekker jeg om batteriet er ved at falde sammen?


  • #7   7. maj 2019 har nu set en del generatoren brænde af indvendig i tråden. så det kan nu nemt ske. men start bilen og så om den lader ca 14 volt på batteriet. jamen det med batteriet er falden sammen er nu nemt at tjekket mål hvad strøm der er på batteriet er det under 11 volt er det ikke godt. plus vis du kan kan starte bilen få gange inden det er død. så det helt sikkert heller ikke godt.

  • #8   7. maj 2019 I første omgang, multimeter på batteri for tjekke hvile spændingen, så multimeter på med startet motor for se om den overhovedet lader på batteriet.
    Gerne multimeter på batteri under start for se om spændingen dykker.

    Det er allers en sjældenhed man ser en 307 hvor alle lamper faktisk lyser, da jeg havde en sprang den pærer hurtigere end jeg kunne skifte dem. Det var en gang hver 2-3 uge der røg en forlys eller baglygte pære ... nok om det.


  • #9   7. maj 2019 så har du været noget uheldig med de pære. nu har jeg haft min 307 i over 4 år. Og har udskiftet i den tid nok 5 eller 6 pære. Og det næsten altid været til nær lyset de har været røgen. plus et nummer plade og en baglygte pære i den tid.

  • Anders G
    Anders G Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 18
    #10   8. maj 2019 Carlo Jensen
    Du har nok haft en dårlig stel. Jeg havde min 307 sw fra 2004 i 2 år og 6 måneder, kørte 168.000 km i den, og jo selvfølgelig har jeg skiftet pærer, men efter jeg skiftede stikkene til forlygte pærerne, så var det godt nok yderst sjældent


  • #11   9. maj 2019 Jeg har nu skiftet pærer på min 307 et par gange nu efterhånden smiley

    Nå men jeg har været ude og kigge lidt på den, og har fundet ud af nogle ting.. Alle sikringer er tjekket og de fejler ikke noget..
    Så har jeg haft en lader på batteriet, og har mål spændingen på batteriet før start. 13,5V
    Det lyder til at motoren ikke kører helt rent, og den ryger rigtig meget... men den har også stået stille i noget tid, så det kan jo sagtens være det..
    Jeg startede så bilen og målte igen.. Den viste så 11V og faldt..
    Jeg prøvede at måle henover selve generatoren.. den svingede fra 6V til 10V.. så den lader i hvert fald ikke..
    Når jeg så lige kiggede på generatoren imens bilen kørte, så det heller ikke ud til at den kørte rigtigt.. Den "ting" som kører rundt inde i generatoren bevægede sig ikke særlig hurtigt til at starte med.. og svingede i hastighed.. Så det tyder på at det er en ny generator?

    Alle lys i instrumentbrættet begynder heller ikke at lyse med det samme.. Der går lige lidt tid, hvilket jeg tænker der passer meget godt med det Freeway sagde, om at den slukker ting når strømmen falder og den finder ud af den ikke lader..


  • #12   9. maj 2019 vis du siger generatoren ikke køre rundt. så tjek lige dit friløb drev. det der bliver trukken af multiremmen. det kan gå til så det ikke trækker generatoren rundt. så det er vær at tjekke da det drev kan købes løs. der skulle gerne kun være omkring 12 volt når bilen ikke er startet på batteriet. husk at tage lader af batteriet vis du har den på mens du har målt det. Men ellers ja den lader ikke som den skal da den helst skulle ryge op på 14 volt nu når du har startet bilen.

  • #14   9. maj 2019 Opladeren var taget af da jeg målte, så der har da været for høj en spænding på. Men tænker ikke det er der problemet ligger.
    Jeg har forsøgt at filme generatoren, hvor man godt lige kan fornemme at den ikke kører rundt jævnt. Det var meget værre lige inden jeg startede med at filme.
    Det ser dog ud som om hjulet kører fint rundt sammen med remmen, men det er lidt svært at se.
    Filmen ligger her på Youtube: https://youtu.be/zf-QvWjHpdk


  • #15   17. jun 2019 Hvis nogen skulle finde tråden her, så var det selve generatoren den var galt med, og den er nu udskiftet smiley

Kommentér på:
Peugeot 307 ALLE lamper lyser

Annonce