{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

Camilla L
Camilla L
Tilmeldt:
7. maj 2019
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Raslen fra Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Peugeot som er begyndt at rasle fra højre forside, når jeg kører over små ujævnheder fx ved brønddæksler.
Det kommer kun når bilen rammer med højre forhjul.

Der er ingen mislyd når jeg drejer skarpt eller når den kører over almindelige vejbump. Heller ikke når den kører på jævn vej eller går i tomgang.
Den har lige været til service, så der burde ikke være noget alvorligt, men det kan jo være at de har overset noget.

Nogle ideer om hvad det kunne være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raslen fra Peugeot 208
  • #1   7. maj 2019 prøv lige at trykke på bremsen næsten gang du køre over små huller. vis det holder op ved det. så er det bremseklodser der kan give sig lidt. Det tit pga der er glemt en montering klips til de klodser. Det gør ikke noget men træls at høre på. især ud af en brosten gade.

  • #2   7. maj 2019 "Kødbenene"

  • #3   7. maj 2019 tænke også kødben først. da de går til hver år på min Peugeot. men de plejer at larme ved alle huller og bump man køre over og ikke kun små huller/bro sten evt. Det har de i hvert fald gjort på min franske spand. vis de er opslidt og har slør.plus har også prøvet de var tøret ud for fedt. Og begyndt at knirke når jeg drejer. så det nok den svagest ting der er lavet på de franske biler smiley

  • #4   7. maj 2019 Knækket forfjeder ??

  • Camilla L
    Camilla L Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #5   7. maj 2019 Nu har jeg været ude og trykke/skubbe lidt til bilen. Den laver en knirkelyde i højre side når forenden trykkes ned, men det lyder ikke til at det kommer fra hjulet eller støddæmperen men lidt længere inde. Er det kødbenene? Beklager jeg er ikke den store haj til bilteknik smiley

  • #6   7. maj 2019 Køb de forstærkede udgaver af kødben..m en smørekop. De holder......

  • #7   7. maj 2019 Har selv lige fået monteret nye kødben i dag på min 208, samt nye manchetter.
    Havde samme lyd som du beskriver.


  • Camilla L
    Camilla L Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #8   7. maj 2019 Men kan det passe at de ikke tjekker kødben til syn? Den blev tjekket i onsdags

  • #9   8. maj 2019 Ja, min er også synet for 14 dage siden. Lidt skræmmende.

  • #10   8. maj 2019 Men i onsdags var der jo ikke fejl.. Derfor gik den igennem...
    Er der fejl... er det et nyt syn. Lige som en def pærer udløser et nyt syn.. osv osv


  • #11   8. maj 2019 Jens, jeg købte min for 14 dage siden hos en forhandler i Odense.
    Den stod flot og fin i udstillingen, og da jeg har købt andre biler hos denne forhandler, mente jeg ikke at det var nødvendigt at tage en prøve tur ( havde jeg gjort det havde jeg nok fundet fejlen)
    Men fejlen var der da jeg modtog bilen efter den var synet. Så synshallen der varetog synet, mener jeg ikke har gjort det ordentligt, og det samme mener jeg om Camillas bil.
    Desuden hvis synshallen finder en defekt, syner de bilen med enten godkendt, eller betinget godkendt. Betinget godkendt betyder at man skal rette de fejl der er beskrevet, men man skal ikke til om syn.
    Ikke godkendt kræver et om syn, hvor man skal betale et mindre beløb for det.
    Så er en pærer defekt, skal du ikke til om syn.
    Mvh. Lars




  • #12   8. maj 2019 jo med de nye regler skal alle pære virker ellers er det om syn. dumt men rigtig. Og ang sådan et kødben vis det er det der er fejlen. det kan sagtens været i orden sidste uge eller for 2 uger siden til syn. Og så først begyndt at knirke nu. Og selv om det knirker nu. betyder det ikke der er slør i det. det mere når en af kugleren ud tøre for fedt det sker. Og det kan ske hurtig og vis der ikke er slør/skader i det/De kødben kan det synes.

  • #13   9. maj 2019 Hvis synshallen er lidt sure efter at være knaldet af kontrollen. Så går intet .. Heller ikke en pærer.. Så kontrol inden (100 METER) syn.
    Jeg gennem-tjekkede min brugt Peugeot (55.000 km) ..OG ALLEGEVEL VAR GEARKASSEN DEF. Det tog forhandler-garanti´en, MEN 5 GANGE PÅ VÆRKSTEDET...


Kommentér på:
Raslen fra Peugeot 208

Annonce