{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.851 visninger | Oprettet:

Lys længde - VW POLO 2019 {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Jeg har en vw polo highline fra 2019.
Med led pakke. (full led forlygter og baglygter)
Den har dynamisk lyslængderegulering, der selv justere længden af lyset på bilen foran, i forhold til hvordan bilen er læsset, og det er jo meget fedt
Men.... Man kan så ikke selv få lov at få lortet til at lyse længere. Den lyser MAKS 40 meter frem, på vejen.
Det er så træls, når man nu har fantastisk godt lys på den.
Mit spørgsmål er så, tror i det er noget man kan kode den til, at lyse længere frem, alså lyskeglen op

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys længde - VW POLO 2019
  • #2   11. maj 2019 Nej, men de skal bare have et fald på minimum 1%
    Og det har meget mere fald end det.
    De skal jo også, som minimum lyse 30 meget frem med nærlys

• #4   11. maj 2019 Ja, minum et fald på 1 %
    Mine lygter har meget mere fald end det.
    Har ikke fået dem tjekket, men går da ud fra, at de sidder ordentligt eftersom bilen kun er 5 måneder gammel

• #5   11. maj 2019 Få tjekket om lyset står rigtig, hos din forhandler/mekaniker hvor du købte bilen,
    Står de rigtig men du syndes stadigvæk ikke det er godt nok, skal du måske få tjekket dig eget syn hos din læge

• #6   11. maj 2019 Jesus, tror da ikke helt du forstår hvad jeg prøver at forklarer dig, men det er nok for avanceret for dig

• #8   11. maj 2019 Er vi enige om, at lygterne må lyse så langt de kan, så længe de har 1% i fald, så andre ikke bliver blændet.
    Min bil, lyser ikke meget længere end minumums lyslængden for nærlys, jeg ved, at der er mere fald i % end de tilladte 1 %
    Mit spørgsmål er stadig, om dette kan kodes om, så den får det fald den må have

• #10   11. maj 2019 Prøv dette. Når det bliver mørkt, så tager du og kører hen imod en væg hvis bilen står vandret. Så åbner du motorhjelmen og finder justeringen til forlygten. Og finder en passende umbrakonøgle og drejer en halv omgang på skruen imens du kigger på væggen om lyset kører op eller ned. Så starter du bare med at justerer begge lygter en halv omgang op. Det vil umiddelbart ikke blænde de modkørende og har selv lige gjort det samme på en ibiza med led lys efter at den var blevet sænket. (den skal lige kører i 14 dage til undervognen har sat sig før endelig lygte justering med lygte apparat)
    Men husk at holde styr på hvor meget du drejer skruen, så du altid kan gå tilbage til standard position hvis det går helt galt.

• #11   11. maj 2019 Tusind tak??
    Har din også dynamisk lyslængderegulering?
    For det er jo lidt det, det gør det kompliceret for mig

• #12   11. maj 2019 Hvis du med dynamisk lyslængderegulering mener at den selv kan justere om bilen bliver læsset så ja.

Men søg på nettet, der er mange der har oplevet at især ibiza er leveret med led lys der lyser lidt for lavt. Og der siger man generelt at en halv omgang opad på lygterne gør en verden til forskel. Uden efterfølgende problemer.

Men når du har justeret lyset, så er en god tommelfingerregel at hvis du kører på en landevej så tjek at dit lys rammer jorden inden den næste kantpæl. Dvs inden 100m. Så blænder det ikke.

• #13   11. maj 2019 Tusind tak for et ordentligt svar.
    Det er ikke alle det har nemt ved, ikke at være nedladende.
    Jeg prøver lige det.
    For det er lidt en skam, når nu bilen har så godt lys, at man ikke helt får det udnyttet ved nærlys.

• #14   11. maj 2019 Det var så lidt. Og held og lykke med det.

• #15   11. maj 2019 Jo tak.
    Kan dog ikke Google mig frem til lignende problem ??

• #17   11. maj 2019 Den skal højst sandsynligt sættes i grundindstilling med tester inden man justere på det. Kør til din VW forhandler og få kontrolleret og justeret lyset korrekt.

• #18   12. maj 2019 Reglerne for køretøjer siger jo at nærlyslygte:

- Skal kunne oplyse vejbanen mindst 30 meter foran køretøjet.
    - Skal være anbragt mindst 0,50 m og højst 1,20 m over vejbanen
    - Sskal være indstillet således, at strålebundtets lys/ mørkegrænse
    har
    et fald på mindst 1% (10 mm pr. m).

Så en bil med mindst tilladte lygtehøjde skulle kunne indstilles til kunne oplyse vejen op til 50 m foran bilen.

Kommentér på:
Lys længde - VW POLO 2019

Annonce