{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

BMW og Google Assistent? {{forumTopicSubject}}

I min Insignia fra 2014 kunne jeg bare trykke på en knap i bilens menu og så aktiverede den selv Google Assistent. Brugte det bl.a. hvis jeg skulle ringe til nogen eller sende en sms men jeg kørte og det fungerede upåklageligt.

Nu har jeg lige fået den nye BMW 3-serie (G20). Kan den (eller BMW generelt) noget tilsvarende?

Der kommer en rigtig BMW stemmeassistent på dansk via en opdatering en gang i fremtiden, men er der ikke en genvej til at aktivere mobilens egen assistent?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW og Google Assistent?
  • #2   12. maj 2019 Måske får du funktionen ved at skifte sprog til engelsk. Det er da et forsøg værd...



  • #3   12. maj 2019 Erik: ja og det er der faktisk allerede hvis man fx bruger Google Maps til at navigere, men det har jeg ikke i sinde at gøre nu når jeg har en helt ny og opdateret navigation i bilen.

    Og fremadrettet vil det jo næppe virke hvis jeg har mobilen i lommen under kørsel eller hvis den ligger i midterkonsollen bliver det måske også lidt svært at bruge ??

    Carsten: ja det var selvfølgelig være af prøve, så kunne man bruge det på engelsk indtil det kommer på dansk.


  • #4   12. maj 2019 Kan du ikke bare benytte "Hej Siri" der må da være noget tilsvarende hos google smiley

  • #5   12. maj 2019 Kasper: ja der er noget tilsvarende, men det fungerer ikke (på dansk endnu) uden at man først låser mobilen op.

    Men i min Opel var der en knap ligesom på mange headsets, så når man trykkede der blev assistenten automatisk aktiveret via bilens lydanlæg/mikrofon og det fungerede faktisk glimrende.
    Der burde være noget tilsvarende i en sprit ny BMW synes jeg.


  • #6   12. maj 2019 Træls, min 208 kan jeg aktivere siri i enden af blinkarmen, men har også Apple CarPlay smiley Det virker dog også når den kun er forbundet via bluetooth

  • #7   12. maj 2019 Jeg må lige få læst manualen tror jeg smiley Der kommer vist også Android Auto vis en opdatering til bilen, så kan man måske gøre det til den tid.

  • #9   13. maj 2019 I min Astra k kan jeg da godt bruge Google assistant på min telefon selvom den ligger i lommen.

    Hvis jeg trykker en enkelt gang på tale knappen på rattet så starter opels egen stemmestyring som ikke kan bruges til ret meget.

    Holder jeg knappen inde i 2 sekunder starter den assistenten på telefonen og her kan jeg så sende SMS, ringe, afspille musik osv, spørge hvordan vejret bliver.


  • #11   13. maj 2019 Flere bilmærker favoritiserer iOS over Android. Jeg mener eks. ikke Porsche kan fås med Android Auto, men Apple Car Play fås.

    Det har nok ikke så meget at sige hvilket OS der er størst, men hvilket OS kunderne foretrækker.

    Der er lavet mange studier der peger i retningen af, at en gennemsnits iOS bruger eks. har højere løn (40% højere), højere uddannelse og bruger flere penge på deres mobil (apps/tilbehør) end Android brugere.

    Det passer vel egentlig meget godt overens med dem eks. BMW og Porsche forsøger at sælge nye biler til.


  • #13   14. maj 2019 Ja, det var såmænd ikke for at jeg vil starte en OS krig. Mere lidt baggrund for valget.

    Tallene i statistikkerne er jo gennemsnit, hvilket betyder at en del ikke falder indenfor denne beskrivelse.


Kommentér på:
BMW og Google Assistent?

Annonce