{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.508 visninger | Oprettet:

Skoda fabia dørlås {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Har en Skoda Fabia combi 1.2 12v 64hk fra 2004

min venstre bagdør (føre siden) er gået i baglås, det startede med af den kun periodisk låste op uanset om det var med nøgle eller via fjernbetjening.

Nu er den så permanent låst. ligeledes er mit bagagerum den anden dag blevet permanent låst.

hvad jeg umiddelbart kan læsse mig til skulle det være dørlåsen i føre døren som der er problemer med, vedr. min bagdør, men gælder dette også nu min bagklap er begyndt og drille ?

de 3 sidste døre, er der ingen problemer med.

nogle gode ider, til en løsning ?

vil denne afhjælpe mit problem ?
https://www.autodoc.dk/ridex/13639872


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda fabia dørlås
  • #1   19. maj 2019 Når bilen er låst op, og du ikke kan åbne vb indefra, og håndtaget går tungt/binde..så det din lås der er defekt. Vb. Bagklap er et tilfælde, kan være alt fra en ledning til kontakt.

  • #2   19. maj 2019 Vb kan heller ikke åbnes indefra, har dog ikke lagt mærke til om den går stramt, er det så låsekasse i vb eller vf den er gal med ?

    Må tjecke stik og ledninger i bagklappen. ??


  • #3   19. maj 2019 Lige tjecket og håndtaget indvendigt i vb går stramt

  • #4   19. maj 2019 Sandsynligvis er den deadlocked.. du kan forsøge de ting vi har oplyst i mindst 10 gamle emner af samme type.
    Såsom sprøjte wd40 ind igennem udv dørlåsegreb .. bare sprøjt til..
    banke puffe til døren indad og samtidig låse /åbne den...
    Endvidere er det muligt at komme ind til selve låsen inden fra bilen ved at pille forsiden af.. stikke et par fingre derop og vrikke med den galvaniserede pal ..
    Eller med en dremel skære hul i låsemodulet og dreje tandhjulene så åbner døren..
    Er du heldig at få den op, må døren IKKE lukkes inden låsemodulet er skiftet..
    de fleste værksteder kan også løse det.


  • #5   19. maj 2019 må prøve og se om jeg kan "bryde" ind i døren indefra

    takker for svar smiley


  • #6   19. maj 2019 Been there done that

    Se evt. lidt videoer om det, f.eks.
    https://www.youtube.com/watch?v=bTkr_T1YsWY

    Min højre bagdør gik i baglås (man skal skifte dem når symptomer begynder at komme har jeg lært). Men jeg fik den op med at hive lidt i lås samt give den lidt tæsk indefra uden dørside på.

    Men den lås du har kig på fra autodoc, den holder cirka ikke ret længe efter min erfaring. Det endte med jeg måtte mixe indmaden fra den orginale og uorginale, da den uoriginale har noget elendig gevind (der bruges til at låse op og i) der gik i stykker efter cirka en måned.
    Og det er lige godt et helvede at skille ad, lodde komponenter fra print til print og derefter samle igen smiley

    Bagklappen kender jeg dog ikke noget til, bortset fra at have læst at kontakten på bagklappen er en normal "sliddel"


  • #7   19. maj 2019 God video den vil jeg nærstudere ??

    Har du nogen forslag til en anden lås jeg skal købe


  • #8   19. maj 2019 Har installeret masser af dem.. de kommer alle fra kinøjsien... nogen bedre end andre.. købte fra atp-autoteile (eBay)..
    Men køb du bare fra autodoc ... der må jo være reklamations ret på tingene .


  • #9   19. maj 2019 Ja det hele stammer jo nok fra kinaland men hvis man ved på forhånd det er noget skidt så er der i gen grund til af prøve smiley

  • #10   20. maj 2019 Bagklappen. Lig bagsæderne ned og kravl derind. En af mine venner døjede med det og det var noget som bøjede. Han kunne komme til det indefra. Han døjede så med højre fordør, som du selv beskriver.

  • #11   20. maj 2019 Bagklappen har jeg fået op så der er håb forude smiley

  • #12   20. maj 2019 Når enden er go.....

  • #13   20. maj 2019 Kan desværre ikke lige huske mærket på dørlåsen eller finde en kvittering med navnet. Men når man har den åben er det tydelig at se forskel på org og kina-modellen, men det kan man så også på prisen jo.

    Men angående hvilken lås, så har jeg skiftet den i døren hvor problemet var. IKKE den i førerdøren.


  • #14   20. maj 2019 Det er også planen og skifte den venstre bag da det er den der driller

Kommentér på:
Skoda fabia dørlås

Annonce