{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Kasper L
Kasper L
Tilmeldt:
18. feb 2004
Følger: 1 Emner: 165 Svar: 180

Skift af EGR ventil {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg regner med selv at skal til at skifte EGR ventilen på min Peugeot 307 HDI 110HK. Jeg har set en del Youtube og tør godt give mig i kast med det...

Jeg har dog et par spørgsmål.

1. Jeg kan se at priserne svinger meget på dem. Er der forskellige kvaliteter på dem? Hvad kan i anbefale af mærker?

2. Skal man rense nogle rør eller lign. når man skifte til en ny egr ventil?

3. Skal en EGR ventil instilles når man sætter en ny på eller er det blot af montere den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af EGR ventil
  • #1   23. maj 2019 Er det en 1.6 hdi?
    Ja der er forskellige kvaliteter af dem. Jeg plejer at købe dem i mellem prisen af dem. kan ikke lige huske mærke lige nu.
    og ja når du har egr ventilen taget af, så rens egrkøler og rør op til indsugning da det normalt er det der lukker helt til i sod. Men tag nu og rens det hele først inden du skifter egr ventil. da det tit kun er problemet at det hele er sodet til. evt tag indsugningen af og rens den også da den også kan sode godt til. plus indsugning kanaler i topstykket. men det kan du se når manifolden er taget af. tjek også at stikket til egr er i orden og ledninger der til. da de kan knække.
    og ang skift til ny egr ventil så ja der skal den grundstilles/kodes der efter.


Kommentér på:
Skift af EGR ventil

Annonce