{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

2t træk på personbil {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg søger råd....
Jeg er på udkig efter en familiebil der må trække 2000kg og synes det er svært at finde rundt i de forskellige muligheder

Jeg har følgende ønsker der skal være opfyldt:

nyere end 2013
under 200.000kr
Ejerafgift på maks 3500kr/år

Og så har jeg følgende ønsker der gerne må være opfyldt:

automatgear
den skal ikke have kørt en million km, og derfor være prissat lavt.
.
.
.
Indtil videre har jeg fundet følgende:
Skoda Octavia 2,0D
Skoda Superb 2,0D
VW passat 2,0D
Honda CR-V 1,5 bens

Er der nogle der kender til andre? Og er der nogle + og - ved dem der er foreslået, samt gode og dårlige grunde til det Du selv foreslår.

pfh tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2t træk på personbil
  • #1   26. maj 2019 Er det fordi i 2 gange om året skal køre med en 2 tons trailer

    Eller skal i jævnligt køre med 2 tons??

    Jeg ville også kigge lidt på
    Ford Mondeo 2,0 tdi
    Ford kuga 2,0 tdi
    Vw tiguan 2,0 tdi
    Kia sportage 2,0 crdi
    Mazda cx-5 2,2 sky-d

    De fleste koster dog mere end du vil betale for ejerafgift. Men mon ikke de 100 kr ekstra om mdr kan være givet godt ud

    I skal også huske og tjekke vogntogsvægt når i kigger. Nogle biler må trække meget, men anvender så lavere vogntogsvægt og derved må selve bilen læsses med mindre


  • #2   26. maj 2019 Det er fordi jeg skal køre med hestetrailer hele tiden.

    I stedet for vægtafgiftsats kunne jeg også have sat et km/l krav ind, for jeg kører 80km på arbejde hver dag, så det er ikke 100kr pr måned det drejer sig om, men hele regnestykket..

    Jeg har kigget på Mondeo og ja, de kan fåes en del billigere. og der er rigtig mange til salg, men er det fordi folk ikke gider at have dem? tænker jeg.


  • #3   26. maj 2019 jeg har indtryk af mondeo har været solgt i stort antal med store rabatter. Derfor er der mange på markedet, og det presser naturligvis priserne på de brugte.

    hvis i reelt læsser traileren til 2000 kg og flere gange ugentligt skal køre med den, og måske tilmed på mange forskellige underlag. Ja så ville jeg nok overveje om ikke noget med træk på alle 4 var vejen og gå

    kuga, cx-5 og tiguan findes alle med awd og automatgear indenfor jeres budget. I skal dog regne med der skal noget mere brændstof til og vedligehold er nok også lidt dyrere end på en "standard" diesel stationcar

    merudgift til brændstof og ejerafgift er med 30.000 km om året i størrelsesordenen 400-500 kr om mdr

    forskel på vedligehold er sværere at regne på, men man kan jo argumentere for der er mere på en awd bil der kan gå i stykker. Dog vil jeg også tro, at sliddet ved at vælge awd frem for fwd til at trække 4000 kg i gang på løst underlag faktisk er mindre


  • #5   26. maj 2019 Overvejet to biler?

    En billig 4x4 eller lign. og en Polo fx.


  • #6   26. maj 2019 Vi har 2 biler, de skal begge køre langt

  • #7   26. maj 2019 # det er ikke flere gange ugentligt at vi skal køre med hestene, men nok hver måned. 4x4 er ikke noget jeg mener der skal kostes ekstra på.

    Det er jo et økonomisk spørgsmål, det hele. Jeg har ikke sådan at jeg bare kan købe og betale alt det jeg har lyst til. Det er jo derfor jeg spørger, indenfor de kriterier jeg har sat. Det kunne jo være at jeg havde overset noget.


  • #8   26. maj 2019 Det er altid er spørsmål om økonomi, og ud fra jeres behov så er det naturligvis ikke oplagt og smide det ekstra for en awd bil

    Om man vælger Mondeo, Octavia eller Passat er jo oftest et personligt valg. Det er alle kendte som gode solide biler, som klarer mange km

    DSG 7 Trins gearkasserne skulle også være okay solide når vi snakker 2,0 tdi motorerne.

    Mondeo får hug for høj afskrivning, det kan jo så være en fordel for jer som 2 ejer af bilen. Derudover virker folk godt tilfreds, kun scti benzin modellerne får lidt hug for højt forbrug


  • #9   26. maj 2019 Hej
    Subaru Foreste eller Outback opfylder dine krav
    MVH KP


Kommentér på:
2t træk på personbil

Annonce