{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

1,6HDI kobling/svinghjul {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 207 1.6 HDI 110hk fra 06 der har gået 175000
Udrykker lejet piver lidt af og til, og ved igangsættelse kan de finde på at glide en ganske lille smule når den er kold. Så det er tid til at overveje en ny kobling.
Den er hvad jeg har kunne finde ud af, med dobbelt svinghjul. Spørgsmålet er så. Plejer der at være fejl på svinghjulet på psa biler? Jeg gider ikke bruge flere tusinde ekstra hvis det faktisk aldrig er et problem.
Havde det været vag var jeg ikke i tvivl om at det skulle skiftes. Men har faktisk aldrig hørt om nogen der skiftede det på psa.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,6HDI kobling/svinghjul
  • #1   6. jun 2019 tjek nu at den køre med dmf for mange 207 1.6 hdi køre med fast svinghjul smf. Men ang dmf svinghjul på de typer er nemme til at blive slidt.så vis du skifter koblingen så skift både kobling trykplade tryklejer og svinghjulet.så køb det i et komplet sæt med alt. mit dmf svinghjul på min 1.6 hdi holdt kun lidt over 100.000 km så røg det i luften. Så jeg monteret et smf i stedet for med en 228 mm kobling.da jeg syns dmf svinghjul var for dårlige. Og skulle dit køre med sådan et smf svinghjul/fast svinghjul Så det nok kun at udskiftet din kobling/trykplade/tryklejer.

  • #2   6. jun 2019 Ud fra nummerpladen kommer der dobbelt frem. Men også konverterings kit.
    Hvis det ikke var et problem, ville jeg blot nøjes med at skifte koblingen ligesom i gamle dage.
    Jeg tror umiddelbart ikke at jeg ønsker at konvertere. Har læst om nogen stykker der har bygget det tilbage, forbi bilen blev træls. Og da jeg køre 100 km om dagen, skal jeg ikke have unødige vibrationer eller lignende.


  • #3   6. jun 2019 Hvordan kan jeg evt kontrollere om den er med dobbelt svinghjul uden at skille hele skiftet ad?
    For alle muligheder kommer op, selvom jeg indtaster nummer pladen.


  • #4   6. jun 2019 hvis den har dmf så skifter både svinghjul og kobling.
    surt og bruger en masse penge nu, på kobling,
    og så om ½-1 år så ryger svinghjulet,
    så skal du skifter begge dele til den tid

    og tit har både kobling og svinghjul kørt samme km
    og dmf er en sliddel


  • #6   6. jun 2019 Det kan man sige ja.
    Men man er generelt begyndt at skifte alverdens ting fordi det skaber et mersalg af reservedele.
    I de 5år jeg var mekaniker ved Citroen skiftede vi f.eks aldrig vandpumpe samtidig med tandremmen, med mindre den viste svagheds tegn. Og det var aldrig et problem.
    Så på samme måde gider jeg ikke at skifte noget, der måske aldrig er et problem.


  • #7   6. jun 2019 Skal så sige jeg har ingen negative problemer ved jeg er gået fra dmf til smf svinghjul. Det så stadig et original psa svinghjul jeg monteret. Det kom så bare fra en skadet Peugeot 308 1.6 hdi,der hade kørt 18.000km. så det var som nyt både kobling og svinghjul/trykplade. da Peugeot gik over til fast model på de nyere 1.6 hdi maskine. plus koblingen blev lidt større i diameter ikke meget fra 225mm til 228mm.satte så også en ny trykfod og gliderør/tryklejer i den også. da jeg hade skilt det af. Men vis du ikke kan finde ud af hvad den er født med. Så tag et lille kamera og kig ind til koblingen evt via hvor koblingen armen går ind eller hvad hul du finder. så kan du se hvad den køre med.

  • #9   6. jun 2019 Ja okay så kan det da godt være at man bare skal skifte hele lortet. Men i Tyskland er det heldigvis overkommeligt.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #11   7. jun 2019 Min 307 1,6hdi fra 07 har kørt 450000 og aldrig fået ny kobling men den er også med smf svinghjul og kun 90 hk

  • #12   7. jun 2019 Dmf holder jo ikke så længe, og du risikerer jo at ødelægge din gearkasse.
    Der er jo også stor forskel på hvordan folk kører og behandler sin bil generelt.
    Men når du har det skilt af kan du jo tjekke standen på det.


  • #13   7. jun 2019 Jeg skulle meget gerne ha delene hjemme når jeg skiller den af, da jeg bruger bilen næsten hver dag.
    køber delene i Tyskland, og det ta'r typisk 4 dage. Så længe kan jeg ikke undvære bilen.
    Men jeg bestiller komplet med dobbelt svinghjul osv. Skal ha bilen en del km endnu, så det skal bare virke.
    2800 i Tyskland og over 5000 herhjemme. Det er jo sygt.


  • #14   7. jun 2019 Ja det er man jo nødt til når man skal vente på delene, og ikke har tiden, så i reglen har du jo selv besvaret dit eget spørgsmål. ??

  • #15   8. jun 2019 Hej
    Det er hele gøjemøjet, som skal skiftes for hver 120-180kgkm afhængig af dyt og især kørestil.
    På den gamle Vectra raslede systemet ved km 140kgkm og blev skiftet ved 160. Fik raslesymtomer igen ved 325kg km så nu har jeg købt en dyt uden kobling og gearkasse.
    Mvh Kp


Kommentér på:
1,6HDI kobling/svinghjul

Annonce