2.026 visninger
|
Oprettet:
1,6HDI kobling/svinghjul {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 207 1.6 HDI 110hk fra 06 der har gået 175000
Udrykker lejet piver lidt af og til, og ved igangsættelse kan de finde på at glide en ganske lille smule når den er kold. Så det er tid til at overveje en ny kobling.
Den er hvad jeg har kunne finde ud af, med dobbelt svinghjul. Spørgsmålet er så. Plejer der at være fejl på svinghjulet på psa biler? Jeg gider ikke bruge flere tusinde ekstra hvis det faktisk aldrig er et problem.
Havde det været vag var jeg ikke i tvivl om at det skulle skiftes. Men har faktisk aldrig hørt om nogen der skiftede det på psa.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Hvis det ikke var et problem, ville jeg blot nøjes med at skifte koblingen ligesom i gamle dage.
Jeg tror umiddelbart ikke at jeg ønsker at konvertere. Har læst om nogen stykker der har bygget det tilbage, forbi bilen blev træls. Og da jeg køre 100 km om dagen, skal jeg ikke have unødige vibrationer eller lignende.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
For alle muligheder kommer op, selvom jeg indtaster nummer pladen.
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
surt og bruger en masse penge nu, på kobling,
og så om ½-1 år så ryger svinghjulet,
så skal du skifter begge dele til den tid
og tit har både kobling og svinghjul kørt samme km
og dmf er en sliddel
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Men man er generelt begyndt at skifte alverdens ting fordi det skaber et mersalg af reservedele.
I de 5år jeg var mekaniker ved Citroen skiftede vi f.eks aldrig vandpumpe samtidig med tandremmen, med mindre den viste svagheds tegn. Og det var aldrig et problem.
Så på samme måde gider jeg ikke at skifte noget, der måske aldrig er et problem.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
sep 2018
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Der er jo også stor forskel på hvordan folk kører og behandler sin bil generelt.
Men når du har det skilt af kan du jo tjekke standen på det.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
køber delene i Tyskland, og det ta'r typisk 4 dage. Så længe kan jeg ikke undvære bilen.
Men jeg bestiller komplet med dobbelt svinghjul osv. Skal ha bilen en del km endnu, så det skal bare virke.
2800 i Tyskland og over 5000 herhjemme. Det er jo sygt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Det er hele gøjemøjet, som skal skiftes for hver 120-180kgkm afhængig af dyt og især kørestil.
På den gamle Vectra raslede systemet ved km 140kgkm og blev skiftet ved 160. Fik raslesymtomer igen ved 325kg km så nu har jeg købt en dyt uden kobling og gearkasse.
Mvh Kp
1,6HDI kobling/svinghjul