{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.385 visninger | Oprettet:

Passat GTE - Pålidelighed/problemer {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen der har erfaring med en Passat GTE Variant 2016-2017 model?
Ideen er jo god med eldrift i byen og benzin til de længere ture. Men to motorer kræver måske mere? Er der problemer med modellen man skal være opmærksom på? Både el-delen og deres 1.4 TSI? Er der yderligere servicekrav? Er de første varianter mindre gode end de seneste osv?
Al generel information er brugbar smiley
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passat GTE - Pålidelighed/problemer
  • #2   7. jun 2019 jeg tror nu at begge motor er fin og holdbar, det er ikke en nyhed. men der der kommer nok til at koste penge i fremtiden er batteri packen.

• #3   7. jun 2019 Jeg tænker også teknikken er holdbar. Jeg har dog ikke noget at have det i. Hvis Golfen kunne fås i Variant var det også valget. Jeg har ikke kunnet finde noget om der er kommet opdateringer gennem tiden, så de første modeller skulle være værre end de seneste.
    Jeg har samtidig set Skoda har puttet samme drivline i deres nye Suberb, 1.4 tsi hybrid med 218 hk samlet. Når de kopieret den opsætning, tænker jeg det er fordi det holder. Det er muligt det er en dristig konklusion.

• #4   7. jun 2019 Vil sige at jeg har A3 etron og det er jo samme motor. Og jeg er virkelig tilfreds. Min er fra 17

• #5   7. jun 2019 Ok, jeg var ikke klar over de delte teknik. Men selvfølgelig.
    Har du oplevet andre/dyrere reparationer end traditionel benzin-bil?
    Hvor langt har du kørt?

• #6   7. jun 2019 Jeg havde en Golf GTE i et års tid. Var nødsaget til at sælge grundet huskøb.

Jeg boede lige i tilpas afstand til job, så jeg kunne køre på el frem og tilbage. Dvs meget lav brændstof omkostning.
    Når man så har brugt al strøm, så kører man jo på benz, den er ikke vildere økonomisk da det jo i bund og grund "bare" er en 1.4 tsi.

Med hensyn til batteri pakken, fik jeg spurgt til den, ved forhandleren da jeg købte den. Den er delt op i flere celler der kan udskiftes enkeltvis. Så man kan skifte den celle der er defekt i stedet for hele skidtet, hvilket er smart.

Eftersom jeg kun har ca 1 års erfaring, så kan jeg ikke bidrage med yderligere smiley
    Men ellers kører sådan en jo lækkert og giver et lækkert bundtræk med el som supplement.

Kommentér på:
Passat GTE - Pålidelighed/problemer

Annonce